Alla inlägg under juni 2009

Av GladaKatarina - 13 juni 2009 12:03


Nu blir det pyttipanna med hemmalagda ägg. Av hönor, då. Riktiga hönor, alltså.


Tvååringen älskar pyttipanna. Hon hojtar "PANNA" och smäller handflatan i sin panna. Sin riktiga panna, alltså.


Av GladaKatarina - 13 juni 2009 11:58


All svart text på väninnans datorskärm blev... grön.


"Jag tyckte nog att din blogg såg lite underlig ut," säger hon.


Underlig, var det ja. På fristående skärmar finns kul knappar som hjälper användare att kalibrera färgerna. Använd dem! De flesta använder svart text, tack och lov. Är den grön så behöver ni hjälp, konstaterar väninnan. Så sant som det är sagt.


Det behöver inte bero på ålder, blindhet eller galenskap.


Det är lätt att gapskratta här. :-D


Av GladaKatarina - 13 juni 2009 11:31


...tycker min väninna. Hennes tvååring sitter bredvid och hojtar "KINA DATA, KINA DATA!!!" i mitt öra.


Kom till Österlen, för farao. Bara kom.


Drick allri vann när ni är här.


Det är det som är så svårt med mig, säger väninnan. Man ser en kvinna men vill så gärna ha något annat.


Så är det är att vara vän med mig. Nu sitter 10-åringen här. "Har du egen data!?" (Jag har alltså min bärbara med mig.)


Jag försöker förklara att ordet viril kommer av latinets "vir" som betyder man. Just det, säger väninnan.


Ändå har jag blommiga kläder och kjol. Men hon menar väl.  



Av GladaKatarina - 12 juni 2009 23:42


Kikar på mina senaste inlägg och inser att jag inte lever upp till mitt namn. Det vänder. Jajamänsan. Trust me, I'm a chiropractor's receptionist.


Det finns tröst. Undviker choklad, men föll till föga ikväll. Åt pizza, drack öl. Mitt eget fel - nej, mitt eget val. Får glo på Richard Armitage istället, inte lika kaloririkt.  ;-)


Är hos en väninna på Österlen, hennes 10:10-åring (10 år, 10 månader) och vi spelade fyra rundor Uno; jag klådde henne i de tre första. ElakaKatarina. ;-) Jag diggar Uno, har alltid gjort, kommer alltid att göra. Kalla mig barnslig, vad ni vill - Uno är helballt! :-D


Väninnan och jag pratade av oss om livet nyss, mest jag. Det behövdes.


Av GladaKatarina - 12 juni 2009 08:41



Det lät roligare med IKEA, tyckte jag... ;-)


Men nu kan Saab bli skånsk-norskt. En kombination som man inte hör så ofta.


Av GladaKatarina - 12 juni 2009 06:46



...är en stor kull. De flesta tar studenten idag. I denna delen av Sverige kunde de nästan inte få sämre väder än idag.


Regnet piskade mot huset i natt, vinden ylade. Dubbeljackor och dubbelstrumpor är dagens outfit. Vantar i fickan för säkerhets skull. Huvvaligen!


Vilken vecka det har varit. Har inte hunnit tänka många rediga tankar.


Men, som bloggkompisen Elisabeth sade: det kommer bättre dagar. Tack och lov.


Av GladaKatarina - 11 juni 2009 16:44


Om jag nu blivit EU-politiker så är detta just en så'n där jäää...mrans torsdag som jag skulle sett till att avskaffa. Ögonblickligen! Sabla dag, kan du inte ta slut snart???


Av GladaKatarina - 11 juni 2009 12:25


Saxat ur "Bedebladet". 


Större oväder på väg in. Kulingvarning! Kom igen bara! Bring it on! *knyter nävarna*


Unga fröken Hönas skola har blivit vandaliserad, den skall snart stänga och alla skall flyttas till "storgymnasiet". Trist med alltihop.


Favoritskeppet Helene var i Köpenhamn och seglade in i en kaj, nu blir det varv igen.


Och Leijonborg tackar för sig. Eller inte, något (o)lyckligt län har snart en ny landshövding.


Men studenterna försöker hålla modet uppe och springer lättklädda omkring med visselpipor. Imorgon springer de ut i Ystad. Jag tror de springer in igen, så fort de kan. Förmodligen lika bra.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards