Alla inlägg den 18 juni 2009

Av GladaKatarina - 18 juni 2009 23:43


Min käre pappa skulle fyllt år idag, jag var hans sista lilla sladdbarn. Pappa skulle fyllt 99 år idag. Det, du!


Pratade med Storasystern innan, vi har visserligen inte samma pappa men enades om att det varit märkligt att kunna säga: "Min pappa fyller 99 år idag." Tänk om han levat fortfarande... Men han blev 77 år, det är ingen dålig ålder.


Min lilla brorsdotterdotter fyller också år idag, gammelfaster vinkar till nyblivna 2-åringen. Hej, Lilla Blomma!


Jag mötte Lilla Blomman på Ystads BB samma dag som hon fötts. Hon var en sådan där slät och otroligt vacker liten baby, skön som en ängel. Det har hon förblivit.


 

97 år är nästan ett helt sekel. Och inom denna tidsrymd och som del av mitt liv finns dessa två 18 juni-människor.

Av GladaKatarina - 18 juni 2009 16:17


Otroligt intressant notis i dagens City, sidan 3 i pdf-versionen, om en undersökning vid Lunds Universitet, gjord av läkaren Sofie Westling. Gjorde en bildkopia av artikeln, läs och begrunda.




***


Skall bli mycket intressant att se vad ytterligare studier leder till! Också intressant med beteendet att män/pojkar vänder aggressionen utåt och mot andra, medan kvinnor/flickor vänder aggressionen inåt och mot sig själva.


(Hajade också till över namnet: Sofie Westling. Gammal kompis från högstadietiden. Grattis till detta, bra jobbat!!)


Av GladaKatarina - 18 juni 2009 10:45


Har haft ont i huvudet den senaste veckan, och vet att jag borde låtit chefen behandla mig. Men vi har ofantligt mycket att göra allihop och när kvällen kommer behöver alla vila, göra klart, komma hem.


Men igår högg jag tag i honom och han utövade sin "magi". Nacken blev justerad - japp, det knakade högt - och det var en enorm lättnad. :-) Så går det med allt sittande och gloende in i dator.


Ryggen, knän och fötter var som de skulle och behövde inte behandlas. Lite av ett mirakel för att vara jag. Det har tagit tid att komma dit.


Och i natt har jag sovit "ikapp" eller något, för jag var som en klubbad säl hela natten. Tur jag hade sovmorgon, det behövdes! *gäspar stort och belåtet*


Bara en tuff, intensiv eftermiddag och kväll kvar med mängder av andra, smärtande stackare - sedan kan det få bli midsommar så mycket det vill! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards