Alla inlägg under augusti 2008

Av GladaKatarina - 31 augusti 2008 19:30


Ballonger till dagens födelsedagsbarn: jag, 39 år. :-)


Av GladaKatarina - 30 augusti 2008 18:51


Det är därför det är så lugnt här. Har även städat och varit huslig, tro't om ni vill. ;-) Man måste ju göra plats för nyinköpt. Blus, Tupperwareprodukter, hårfärning etc. Tittat på TV, slappat till musik. Gjort just ingenting och sedan varvat det med febril aktivitet.


Tänker inte gå djupare in på vad jag handlat, hårfärg, ny foundation. Det finns det andra som gör. :-) Vi tar det en annan gång.


Av GladaKatarina - 30 augusti 2008 16:09


 

Hon är så oerhört vacker! :-)

Av GladaKatarina - 28 augusti 2008 13:04


Lite mörk i kanterna. Men den smakar som den ska!


Av GladaKatarina - 27 augusti 2008 19:16


Nu har dom fått Polarpriset! Roger Waters var i Stockholm! Såg dem i Göteborg 1994, då var Waters säkert mycket långt borta.


Så vi får väl ha en Pink Floyd-sång. Men inget med Waters, (nästan) bara David Gilmour. 


Och inget alldeles för deprimerande, utan något upplyftande som passar oss Glador.  


Av GladaKatarina - 27 augusti 2008 15:15


I lördags serverades årets första julbord i Ystads Sandskog. Som restaurangägarna sade: "Det är en gammal tradition i Skåne att fira den 16:e advent." :-D Tro dem inte.


Österlenväninnans äldsta dotter satte in en video - med julfilmer! Nu har vi kollat in två Astrid Lindgren-jular. Nu tändas om inte tusen men åtminstone några dussin juleljus.


Låt vara att det börjar bli mörkare på kvällarna och morgnarna. Men hur som helst. Har ni fått fnatt, allihopa? 8-)


Av GladaKatarina - 27 augusti 2008 14:21


Jag är hos Österlenväninnan och med förenade krafter söker vi information och annat till hennes verksamhet. Rafsade en gång i tiden åt mig några poäng i Religionsvetenskap i Lund och har alltid varit intresserad av allt som rör historia, religion, arkeologi och hur folk levde och lever sina liv, deras uppfattning om världen, livet, döden... Små och enkla saker. ;-)


Vi snokar runt i buddistiska och hinduistiska källor men sedan dras jag lika obönhörligt som alltid till det fornnordiska, keltiska, västeuropeiska - och hux flux är jag i mitt inre på de Brittiska Öarna med alla dess spektakulära medeltida katedraler och lika spektakulära forntida stenmonument


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards