Alla inlägg den 22 juni 2009

Av GladaKatarina - 22 juni 2009 23:09

(-; ¡¡¡ɐʌoɹd ǝʇsåɯ ɐɹɐq ƃɐɾ ɥɔo ǝpɐɾɹöq sɟoɯ ¡ɐdɐɯɹäɥ uǝ ɹä ƃɐɾ


 ¡ö ɥɔo ä 'å pǝɯ ɐɹq ås ɹɐʞunɟ ǝʇui ʇǝp ʇʇɐ puʎs


Testa själva här!


Av GladaKatarina - 22 juni 2009 19:53


Har norpat denna lista från diverse bloggvänner. Kom igen, nu är det er tur, ni som inte redan har gjort den. :-)


Vad heter du i mellannamn: Ann-Therése. Mamma vill att jag skulle ha det som tilltalsnamn, hon diggade dubbelnamn.


Har du några syskon: En hel drös halvsyskon på både mammas och pappas sida, en bror heter Kjell-Arne.


Vart går drömresan: England forever.


Vart går mardrömsresan:  Brno never. Liten stad i Tjeckien där jag satt fast på väg till Wien.


Favoritmat: Lax går alltid hem.


Mat du absolut inte äter: Bruna bönor. Be mig inte förklara.


Favoritämnet i skolan var: Historia, religion, musik, svenska.


Tråkigaste ämnet i skolan var: Gymnastik - redskap! *ryyyys*


Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Alla. Nä, dammsuga. Det suger, helt enkelt.


Skostorlek: 41. Bigfoot, that's me. Eller snarare "Broadfoot".


Nämn 1 skådespelare du gillar:  Nä, inte nu igen. ;-)


En film alla borde se: Love Actually. Lättsmält och djupt allvarlig. All you need is love.


Drömyrket är: Lyxhustru i en månad, sedan författare.


Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha: Bankdirektör.


Detta irriterar mig: Dumdryghet.


Detta gör mig glad: Sammanhang.


Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer: Karl Lejonhjärta.


Favoritmotto: Dumheter och dårskaper, infall och motsägelser roar mig och jag skrattar åt dem så ofta jag kan.

Jane Austen, Stolthet och fördom.

Av GladaKatarina - 22 juni 2009 17:09



Titta vilken sötnos! Den har jag fått av Elisabeth! :-)


Och precis som hon, vill jag dela med mig. Uppdraget är att ge den till 12 bloggvänner, men - ta för er! Alla utom Kvasthilda och Oskar, för ni har redan fått denna nalle av Elisabeth! :-)


Men ni övriga: passa på att liva upp bloggen och skicka vidare om ni känner för det.


Av GladaKatarina - 22 juni 2009 11:01


Rhapsody in Blue


Rhapsody in Blue, hela klätterrosen.


Therese Bugnet


Alchemyst i knopp.


Frülingsduft efter regn.


 Mossros i knopp. Luddet kallas glander och

gnuggar man på det så doftar fingrarna kåda.


Majalis är en mycket gammal rossort, knappt 4 cm i diameter.

Kallas även Fylld Kanelros, stammen är kanelfärgad.


Moyesii, en mandarinros.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards