Alla inlägg den 4 juni 2009

Av GladaKatarina - 4 juni 2009 10:04


Här artar det sig nämligen väldigt väl! Solen skiner! Kan säkert bli ostadigare också, men det värsta verkade dra förbi igår.


Medan regnet öste som värst igår, försökte jag göra visit på Skeppet Helene i Ystads hamn, men där verkade inte vara en katt ombord. Otur. Rampen var blöt och såg väldigt hal ut, så jag gick inte ombord.


Annars är hamnlivet mycket livligt, hamnen byggs om och enorma stenbumlingar rumlar runt. Samtidigt spelar man in mer Wallander i stationshuset strax bredvid. Hur går det ihop? De turas väl om med att väsnas.


Studenttider... I Malmö släpps de ut från en massa olika skolor, flera dagar i rad. Tut och skrän i flera dagar. Dunkande festmusik i flera dagar. Störd sömn i flera dagar. Bäst att stålsätta sig.


Fler och fler rosor slår ut! Skall smita till Rosariet i Ystad imorgon och se hur det utvecklar sig där! Nosade på en enda utslagen Single Cherry i fredags! Ljuvligt! Den doftar verkligen körsbär!



Av GladaKatarina - 4 juni 2009 09:53


Nu är min åsikt på väg till Bryssel! Bäva, Bryssel, bäva! (*gäspningar i EU-parlamentet*)


Men jag är glad för min insats. Jag är glad för att jag tjatat lite här och i bekanskapskretsen. Jag vet att vissa i bekanskapskretsen fått lite dåligt samvete. Det är jag också lite glad över.


Hjälp till och ryck upp EU ur apatin! Bäva, Bryssel, bäva! :-)


Rösta! Mer info HÄR!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards