Alla inlägg den 29 juni 2009

Av GladaKatarina - 29 juni 2009 17:43


Bild från Aftonbladet. Vad kan en sådan sötnos heta?


Myskoxkalv. Försök säga det 10 gånger på rad. Myskoxkalv myskoxkalv myskoxkalv myskoxkalv myskoxkalv myskoxkalv... Detta är en liten (nåja) nyfödd hona (kviga?) som fötts i Skånes Djurpark och hon kan vara hela svenska myskoxrasens räddning. Och det hålls namntävlig på henne.


Bara så himla söööööt, alltså!! :-) :-) :-) :-) :-)


Av GladaKatarina - 29 juni 2009 17:06


Jodå, nu är de igång och gafflar igen, politikerna. Det är bra, det skall göra nytta för pengarna, synas och bli lite grillade.


Folkpartiledare Björklund är redan igång och vill ha lärlingsplatser till de unga - jättebra. Men de skall ha lägre löner. OK. Hur låga då? Kan man ha lägre? Hur skall det räcka till de fantastiska lyxlägenheter som byggs numera? Huuur tänkte ni nu?


Demokratiminister Sabuni säger att vänsterextrema är lika stygga och förstörande som vit makt-aktivister. Ja visst är de! Vad kul att du också har fattat det, Sabuni! Nu skall jag berätta en sak till, Sabuni (som om du skulle hitta hit och läsa detta) - dessa aktivister är oftast varken knutna till vit makt eller vänstern eller fotbollen eller annat. De är bara där för att de vill slåss och leva rövare! Men säg det inte till någon, det kan ju stanna emellan oss... 


Och de rödgröna vill höja fastighetsskatten. Hurra! Det eviga svaret på alla problem!! Tänk att det är så enkelt...


Men Kristdemokraterna vill avskaffa TV-licensen! *gnäggar högt* Bästa jag hört på länge!! Ja, det är verkligen dags!


Almedalen i Visby är ett kul ställe, park numera. På Medeltiden var det stadens hamn. Så politikerna står på botten, men med fast mark under fötterna. Där ser man. >;-) (Det kanske var lågt. Men havet är djupt.)


Av GladaKatarina - 29 juni 2009 16:39


I spektaklet U21. Då blir det liv i luckan i Malmö, tut-tut halva natten och trångt i trafiken.


Må så vara. Se bara till att jag får komma hem i vettig tid till mitt svettiga lilla kyffe. Då skall det vara tyst. Och inga huliganer!


Annars: Heja England by default, of course.


Av GladaKatarina - 29 juni 2009 14:24


Favortistället hade Janssons Frestelse med kokt ägg till lunch.


Mums!


Men nu känns magen som en kllllllump. Det känns som om jag skulle kunna hålla mig mätt resten av veckan!


Och ändå vet jag precis hur känns vid 18-tiden: jag kommer att bli hungrig igen. Samma sak vareeeeenda dag. Märkligt.


Av GladaKatarina - 29 juni 2009 09:59


Den ene kiropraktorn är på semester och den andre fullbokad. Många som ringer och de flesta får man göra besviken. Det är inte kul. :-(


Är det någon som vet hur man klonar folk snabbt? Kan då klona kiropraktorn och två kopior av mig själv som gör jobbet dessutom. Så kan man sitta ute och njuta vid havet denna varma dag...


Av GladaKatarina - 29 juni 2009 06:33


...på morgonkvisten. Hade öppet i alla mina tre vädersträck och det gjorde susen - faktiskt var det lite väl småsvalt här i morse. Jag stängde snabbt fönstren för att hålla "svalkan inne".


Men jag gör mig inga illusioner - ikväll är lägenheten lika svimfärdigt varm som igår. Det skall bli en minst lika varm dag idag som igår. 


Fast som tur är, iallafall nu på sommaren, så är mina tre vädersträck åt väster, norr och öster - inte åt söder.


Är åtminstone nyduschad och sval just nu. Kul så länge det varar... ;-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards