Alla inlägg den 26 juni 2009

Av GladaKatarina - 26 juni 2009 21:52



Kenneth Branagh (Sir Kenneth Branagh ;-) ) är tillbaka i Ystad och spelar in nya Wallanderfilmer för BBC!! Tillbaka i "Ishtád" och "Skaune", som han säger, den gullegrisen! :-D


Filmteamet syntes idag på "vanliga stället" i korsningen Österleden - Jennygatan vid badhuset där en viadukttrappa över järnvägen får agera parkering till "polishuset". (Jag har bloggat om detta innan.)


Jag vet inte om dessa filmatiseringar har sänts på svensk TV, men har sett dem till försäljning i videobutiker. Ta chansen, för de är jättebra!


Welcome back, sir!


Av GladaKatarina - 26 juni 2009 21:40


Så frågade syrran när hon ringde vid 21-tiden ikväll.


Nej, jag hade vaknat innan. Solen sken skarpt genom västerfönstret, så jag vaknade. A-ha, solnedgång.


Jag hade kommit hem strax innan fem och bara lagt mig "för att vila lite". *Zzzzzz* En tupplur på fem timmar...


Skulle kört två maskiner tvätt, handlat (har inte frukost till imorgon), diskat och ringt syrran. Det är så mycket man vill och skall och bör och måste.


Syrran ringde mig. Resten vägrar att göra sig själv. Taskigt! Dags att rota i frysen efter något ätbart. Ha en mysig fredagskväll, allihopa!


Av GladaKatarina - 26 juni 2009 05:31


Michael Jackson död. Ja, man får sina överraskningar. Stor artist, utan tvekan. Vilket liv. Bokstavligt talat!


Säkert en otroligt ensam människa, trots sin stora familj och sin berömmelse. Måtte inte för många ta efter de svårare sidorna av hans liv eller behöva uppleva för mycket av hans erfarenheter.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards