Alla inlägg den 14 juni 2009

Av GladaKatarina - 14 juni 2009 09:35


http://translate.google.se/ kan man kopiera in en text eller webbsida och får den översatt till ett annat språk. Detta provade jag, inspirerad av Ariana.


Så här blev min blogg i engelsk översättning! :-D



HA! Snart upptäcker jag att bloggen har kul rubriker som  "Sweet Lord is the final" (Sockersagan är slut), "Fried encounter in Hammenhög" (Stekt råka i Hammenhög - *gapskratt*) och "A så'n where Thursday" (En så'n där torsdag).


Dessutom har webbtjänsten intressanta idéer om hur man kan översätta vissa ord. Vad sägs om festprisse = gay dog??


Efter halva sidan blir allt plötsligt svenskt igen, så man kan inte plocka in hur mycket text som helst. Men det är kul så länge det varar! :-D


Minns att det fanns en webbtjänst som hette Babelfish som gjorde samma sak och lika tokigt. Än kan tekniken inte ersätta människan, tack och lov. :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards