Alla inlägg under januari 2010

Av GladaKatarina - 30 januari 2010 10:15



Skall bli hur kul som helst att se denna filmatisering av Guy Richie tillsammans med Den Bildsköna, dvs gudsönernas moder, dvs Cineline. ♥ ^_^ ♥ Vi börjar dagen med shopping, fortsätter med bio och avrundar med fondue - väninnornas superdag!

Av GladaKatarina - 29 januari 2010 21:48

Det kommer mer av det vita därute. Det glittrar vackert och fastnar i ögonfransarna. Lite mini-istid är det just nu. Lika bra att gilla läget och göra det bästa av situationen, aven om det är bökigt med thermobyxor! Men man får njuta så länge det varar, om två månader kan det vara över. ;-P För alltid, rent av.

Av GladaKatarina - 29 januari 2010 15:07

Hittade denna på en annan blogg!


1. Vad gjorde du för tio år sedan?


Bytte yrke. Från vård till data/administration.


2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag?

  • Hämta ut biljetter till Sherlock Holmes
  • Tömma ett usb-minne
  • Duscha
  • Träffa Väninnan i Slottsstaden på hennes favorithak
  • Ta en fredagsöl

3. Godis jag gillar:


Twist, om det fortfarande finns. Ni vet typen: choklad och kola i glittrigt papper.


4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?


Resa, lösa mina och några närståendes ekonomiska problem, resa, starta ett projekt för ungdomar, resa och köpa en teater till Richard Armitage där han fick göra vad han ville. (Om jag får vara med och titta på.) Samt resa.


5. Kommuner som jag bott i?


I ordningsföljd: Skurup, Kävlinge, Landskrona, Lund, Skurup, Höör, Eslöv, Malmö, Sjöbo, Ystad, Malmö. (Kan det bli skånskare?)


Plocka gärna åt er. :-)

Av GladaKatarina - 28 januari 2010 17:11

Denna veckan har två av mina kurser startat, en i engelska och en i IT för seniorer.


IT-kursen var fortsättning från förra terminen och nu är det Internet och e-post som gäller. Mycket grundläggande saker! Och kul! Mååååånga härliga aha-upplevelser! :-D Bara att prata om deras upplevelser och jämföra erfarenheter är mycket stimulerande!


En engelskkurs har blivit inställd på grund av för få deltagare - många har fått ändrade arbetstider och cirklarna är små. Krisen slår olika... Det var en bra grupp och kanske träffar man dem igen senare i någon annan grupp. Det kom lite abrupt, vi sade god jul i december och räknade med att träffas. Men nu blir det inte så, och det känns lite tomt. Så är livet, allt har ett slut. But I miss you, friends. ♥


Däremot har jag kvar en engelskgrupp på tisdagsförmiddagarna. de som en gång var min nybörjargrupp. De är inga nybörjare längre! Skulle väldigt gärna vilja ta en tur till London med dem... ;-) Vi får se hur det utvecklar sig i år!


Sedan drar det igång en bildbehandlingskurs på grundnivå i början av februari som jag skall leda. Det var ett tag sedan som jag hade den och det skall också bli kalasroligt! Men jag skall se till att de får lite förberedande uppgifter i mappstruktur först. Ni vet: de där gula foldrarna som man sparar sina filer i, så man vet var de hamnar.


Ni har väl ordning på er mappstruktur? ;-) Om inte, då tycker jag att ni skall ta er en titt på denna webbsida för att få klarhet i detta viktiga lilla ämne.

Av GladaKatarina - 27 januari 2010 17:23

Det flöt tack och lov på när jag skulle hem, har sällan haft större tur i en snöstorm. Trevligt för en gågns skull, vi får väl se vad morgondagen har att bjuda på!


Uppenbarligen drog snön in i Malmö redan vid 8.30 och det var tydligt att plogbilarna fått koncentrera sig på de stora vägarna. I centrala Malmö hade de inte hunnit ploga alls, det var nästan så de körde på packad snö i bästa Norrlandsfason! Och många hade redan begett sig hem! Mycket bra.


Den varma koppen choklad vid hemkomsten smakade också bra! :-)

Av GladaKatarina - 27 januari 2010 05:32

...som de lovar och lovar att vi skall får idag. Nåja, den har inte börjat ännu. Det är trevligt att ha något att se fram emot. :-P


Jag skall ha laptopen med mig i ryggsäcken. Om det blir kallt så kan jag slå på den ett tag, stänga av den och lägga tillbaka den i väskan. Det värmer ryggen en smula, faktiskt. Modern överlevnadsteknik.

Av GladaKatarina - 24 januari 2010 11:37



Jag aktar mig för att utnämna någon särskild artist eller grupp som mina absoluta favoriter, min smak är väldigt blandad och jag älskar just variation. Det är bara det att det nordirländska bandet The Divine Comedy med Neil Hannon som frontfigur lyckas uppfylla en mängd lyckokriterier.


En studiekamrat brände av deras CD A Secret Story till mig för nästan 10 år sedan och efter det var jag ganska såld på denna klassiskt och ofta pompöst inspirerade popmusik med humoristisk men ändå allvarlig inspiration från ofta klassisk litteratur. Texterna mitt i alla de vackra arrangemangen får mig att hoppa till med sin magiska realism. Jag älskar, verkligen älskar, när allt hänger ihop på detta sättet. ♥


De/Neil har gjort en mängd fantastiska sånger, bland annat en knasig sak som heter Sweden. 8-) Bland mina favoriter finns National Express (hallå, pågatågen!), Songs of Love, Generation Sex, In Pursuit of Happiness och inte minst - utan kanske mest - The Certaintly of Chance.


Kul att kunna inspirera fler, dessutom. ;-)

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Skapa flashcards