Alla inlägg under juni 2009

Av GladaKatarina - 30 juni 2009 21:06


Det blev som jag trodde; när jag nådde Malmö var molnen mörka. Gick igenom sta'n för att få en bensträckare och då började ett uppfriskande muller höras ovanför huvudet. Snart föll de första dropparna, varma och tunga med den speciella åskdoften. Vid Stadsbiblioteket fick jag tillfälle att skula medan folk irrade fram, skrattande och allt blötare i sina tunna kläder.


När jag väl klev av bussen gick jag lugnt och lät dropparna träffa mig. Så skönt! Som att bli vattnad med sommar. Fast den riktiga duschen var ännu mer uppfriskande och svalkande.


Alla fönster är öppna, men regnet har redan lugnat sig. Hoppas att luften är friskare imorgon.


Av GladaKatarina - 30 juni 2009 17:19



Det går ju inte att göra något vettigt alls. Skrev en hög kvitton nyss, trodde att jag skulle dö. Känner mig som en vissnande blomma. Tänk att få bo i ett vattenfall nu...


Av GladaKatarina - 30 juni 2009 13:48


Uuuujjj, det var kvvvaaaavt ute! Puh!


Och alla turister och alla pensionärer och alla barnfamiljer och alla andra lediga har vaknat och skall handla precis just NU.


Hallå, tänk på oss som håller igång Sverige när ni går och lullar runt! Håll er från affären mellan 11-14! >;-)


Avundsjuk, jag? Oh nej, jag har det toppenskönt på kontoret ju. Nästan lika kvavt inne som ute. *gruff*


Av GladaKatarina - 30 juni 2009 13:00


Hmmm, det mulnar på. Det stämmer nog som de säger, det blir regn... Då blir jag våt ikväll, för jag är helt och hållet sommarklädd. Får väl hålla en tidning över huvudet i värsta fall. Jag lär väl inte dö av det.


Snart är det lunch. Vad har hänt med aptiten? Är det gårdagens Jansson? Värmen? Nåja, jag lär inte dö av det heller. Aptitlöshet har jag aldrig lidit av några längre stunder. ;-)


Av GladaKatarina - 30 juni 2009 12:19


Tidningen Metro har tagit semester utan minsta förvarning. *fnys*


Och nu har jag börjat använda Skånetrafikens sommarkort som skall registreras före varje resa - det gäller att komma ihåg det! Kortet skall alltså in i en liten maskin och man får en biljett att visa upp. I vanliga fall går man bara ombord och visar sitt månadskort. Gulp! Vissa mornar är det lätt att glömma!


Och Centralen ändras ju varenda vecka, som jag skrev om nyligen. Snart har de väl vänt på hela jättekåken. Upp och ner. Mycket att tänka på för Gladans lilla hjärna...


Av GladaKatarina - 29 juni 2009 17:43


Bild från Aftonbladet. Vad kan en sådan sötnos heta?


Myskoxkalv. Försök säga det 10 gånger på rad. Myskoxkalv myskoxkalv myskoxkalv myskoxkalv myskoxkalv myskoxkalv... Detta är en liten (nåja) nyfödd hona (kviga?) som fötts i Skånes Djurpark och hon kan vara hela svenska myskoxrasens räddning. Och det hålls namntävlig på henne.


Bara så himla söööööt, alltså!! :-) :-) :-) :-) :-)


Av GladaKatarina - 29 juni 2009 17:06


Jodå, nu är de igång och gafflar igen, politikerna. Det är bra, det skall göra nytta för pengarna, synas och bli lite grillade.


Folkpartiledare Björklund är redan igång och vill ha lärlingsplatser till de unga - jättebra. Men de skall ha lägre löner. OK. Hur låga då? Kan man ha lägre? Hur skall det räcka till de fantastiska lyxlägenheter som byggs numera? Huuur tänkte ni nu?


Demokratiminister Sabuni säger att vänsterextrema är lika stygga och förstörande som vit makt-aktivister. Ja visst är de! Vad kul att du också har fattat det, Sabuni! Nu skall jag berätta en sak till, Sabuni (som om du skulle hitta hit och läsa detta) - dessa aktivister är oftast varken knutna till vit makt eller vänstern eller fotbollen eller annat. De är bara där för att de vill slåss och leva rövare! Men säg det inte till någon, det kan ju stanna emellan oss... 


Och de rödgröna vill höja fastighetsskatten. Hurra! Det eviga svaret på alla problem!! Tänk att det är så enkelt...


Men Kristdemokraterna vill avskaffa TV-licensen! *gnäggar högt* Bästa jag hört på länge!! Ja, det är verkligen dags!


Almedalen i Visby är ett kul ställe, park numera. På Medeltiden var det stadens hamn. Så politikerna står på botten, men med fast mark under fötterna. Där ser man. >;-) (Det kanske var lågt. Men havet är djupt.)


Av GladaKatarina - 29 juni 2009 16:39


I spektaklet U21. Då blir det liv i luckan i Malmö, tut-tut halva natten och trångt i trafiken.


Må så vara. Se bara till att jag får komma hem i vettig tid till mitt svettiga lilla kyffe. Då skall det vara tyst. Och inga huliganer!


Annars: Heja England by default, of course.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards