Alla inlägg den 19 juni 2009

Av GladaKatarina - 19 juni 2009 13:58


...så är det bara att resa en midsommarstång. Funkar varje år! Oövervinnerlig slagruta som vattnet själv hittar fram till!


Du behöver inte ens dansa runt den i en slags tafflig regndans, förklädd genom kodord som "små grodor" - regnet börjar vräka ner 13.43, ungefär en kvart innan midsommardansen skall starta.


*BRRRAAAAABBRRROOOAAAOOOM* Jodå, stången lockar garanterat fram åska! Vad bra, då har du en naturlig åskledare också!


Bra jobbat!


Fast nu är klockan två och regnet börjar lugna sig och åskan drar bort. Jaja, man kan inte ha kul jämt. Även en slagruta måste få vila lite. I värsta fall kan det bli lite sol också. Attans!


Av GladaKatarina - 19 juni 2009 08:29



Collaget har jag tagit vänster- och högerbild till, mittenbilden har den Bildsköna tagit av gudsonen A för två år sedan. Samtliga bilder från Paradiset, dit jag skall bege mig idag.


Här sitter jag först med frukostkoppen kaffe och leverpastejmackor, nyduschad och taggad. Det bär strax av, via jordgubbsinköp. Solen skiner! Detta kan arta sig bra!


Det kan också bli så att jordgubbarna är slut, tågen strular ihop sig och regnet öser ner hela vägen.


Må så vara, det blir midsommar iallafall! :-) Ha det fint, allihopa!


*små grodorna, små grodorna är lustiga att se*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards