Alla inlägg under december 2009

Av GladaKatarina - 31 december 2009 17:39



KRAM TILL ER ALLA, DÄR UTE!!!


Av GladaKatarina - 28 december 2009 13:29

Befinner mig i Paradiset och har drabbats av en smärre julförkylning. Post-jul-traumatisk stress? Vem vet. Det är skönt att vara ledig. Jag skall inte klaga, jag är förmodligen friskast i huset.


Skönt att hinna titta igenom högen av film som jag samlat på mig under året men inte haft ro att se. Igår tittade jag till och med på TV! *flämt* Herrskapets TV har Kanal 1, 2, 4 och 6. That's it. Lagom för att inse: TV? Varför då? Men filmer har de gott om och herrn i huset planerar för vardagsrummets nya golv, nya panel och filmduk i ena kortändan. Jag anar redan att jag kommer att bli involverad i möbelförflyttning, men det känns bara roligt.


Husets härskarinna skall in på större magkoll i januari, just nu vore det nog bäst om de kollade upp hennes B12. Stackaren! Inte lätt. Herrn i huset har fortfarande hosta sedan november när han fick svår influensa. Vårdcentralen ville inte ta emot honom, men alla är nog ganska ense om att han hade svininfluensan. Tack och lov slapp härskarinnan detta, hon verkar inte vara mottaglig för den varianten av influensa.



Dessutom är en av deras utekatter på inomhusrehabilitering. Den ståtlige, röde hankatten Rödis, som kommit på visiter men inte riktigt bott in sig, hittades ute på logen en kväll, stark medtagen. Han kunde inte hålla uppe vänster kroppshalva. Veterinärsbesöket blev en dyr historia som visade att Rödis fått en svår smäll mot huvudet - utan tvivel från en bil.


Tuffing som han är, så har han hämtat sig. Nu är han i det svåra mellanläget att han känner sig bra nog till att vara övermodig. Han jamar högljutt: "Ut! Jag vill UUUUUT!" Men han vinglar avsevärt mot vänster fortfarande och så fort han försöker skaka på sig, så välter han. Dessutom försökte han ta sig upp för trappstegen till ovanvåningen igår och drösade ner - arma katt! Efter det var han betydligt mindre intresserad av ytterdörren... Han är allt annat än redo för uteliv.


Idag har vi äntligen lite solsken innan solnedgången, efter fyra dagar av blygrått regnande. Nästan all snö är borta och bäcken längs vägen har rena vårfloden. Imorgon skall visst bli en klar dag. Låter bra.

Av GladaKatarina - 27 december 2009 13:07

Två awesome ladies. Väldigt olika. Väldigt bra. Härlig tung mellandags-groove och perfekt nyåruppladdning.



Av GladaKatarina - 25 december 2009 15:15


Måtte den bringa er allt ni önskar och behöver, varken mer eller mindre. :-)


Här i Paradiset regnar det idag men igår, när jag tog detta fotot, hängde istapparna som huggtänder från det tunga takskägget. Under natten hördes flera tunga dunsar medan snömassorna ramlade ner.


Det blev till sist en lugn och färdigorganiserad julaftonskväll med mat och klappar. Idag är det helt och hållet lugn och ro som råder. Äntligen. ♥


Många julkramar till er därute! ♥

Av GladaKatarina - 24 december 2009 00:01

  

Av GladaKatarina - 21 december 2009 23:48

Gabbi skickade bild till Gladan. Gladan blev...

  


Det var... Richard Armitage (duh!) på inspelning i Sydafrika...



Kommande TV-serie, utspelar sig i min fantasi Irak.

Jag gillar låren posen. Och armarna floden i

bakgrunden får mig att tänka på hans vackra ögon

filmen Afrikas Drottning. Tänk, en båt med bara

honom och mig spännande actionserie att se

fram emot! Det är ju alltid något visst med hans

händer mun RRRÖST! överkropp!!! låååånga ben!!

talang jo, talang!


Djungeln.

 

 

Ta mig i till

 

 

djungeln nu!

Av GladaKatarina - 21 december 2009 22:27


Jag är mycket svag för Åsa Jinders version av Jul, jul, strålande jul och kunde inte hitta den på Youtube så jag lade ut den med en enkel vinterbild. (Hoppas den får ligga kvar, Warner Music Group har inte varit helt förtjusta i att "deras" musik läggs ut, men jag har uppgett deras copyright.)


Var på julkonsert igår i Sankt Andreas kyrka på Fridhemstorget i Malmö, där fick man sjunga med av hjärtans lust; bland annat denna julsång. Det var just det som saknades för att julstämningen skulle infinna sig. Gud, vad jag saknar att sjunga i kyrkokör! En dag skall det bli ändring på det! *lovar mig själv* Strålande jul...

Av GladaKatarina - 21 december 2009 10:02

Idag, klockan 18.47 CET, är det vintersolstånd - sedan vänder det och blir ljusare!!! Det är alltså vinterns motsvarighet till Midsommar... faaaast tvärtom. OK? ;-)


Det är även min sista arbetsmåndag för i år!!!! Bara jobba idag och imorgon, sedan LEDIG till den 4 januari!! HURRAAAA!!!! *lyckodans*

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards