Alla inlägg den 25 juni 2009

Av GladaKatarina - 25 juni 2009 22:27


För andra kvällen i rad har jag en mygga i mitt sovrum. MYGGOR SKALL INTE VARA I SOVRUM!!!!


Myggan från igår pep nära mitt vänstra öra, så jag smällde boken jag läste mot örat. Det blev tyst. Senare hittade jag myggeländet klämd mellan bokomlag och försättsblad. Pennan - eller ordet - är mäktigare än svärdet. ;-)


Nu är det dags att ta på myggjagarna igen... Be din sista bön, lilla mygga...! >;-)


Av GladaKatarina - 25 juni 2009 17:10


Nähä, inget internet idag. Nähä nä. Dumma den!


Av GladaKatarina - 25 juni 2009 12:21


...att bruna ben är bra. Tack vare brun utan sol. Men brun utan sol luktar alltid konstígt. Fast min naturligt benvita benfärg är så trist att jag kan leva med det.


Fick en del naturlig sol i sällskap med Unga fröken Höna samt hennes två Sankt Bernhardshundar igår. Det var hundarnas första havsbad, vinden och vågorna svepte in på stranden och överraskade dem rejält. Det var varmt i luften men givetvis iskallt i vattnet. Lekfullt värre! :-)


Hönan drog med mig till dansbanan sedan och det var en fröjd att se henne bugga. Själv skulle jag hem, arbetsdag idag. Och min dansbandsdos var fylld. ;-) CC & Lee spelade, tydligen kända från Dansbandskampen. Bra drag emellanåt.


Kul dag i solen, få saker får en att sova bättre!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards