Alla inlägg under juli 2008

Av GladaKatarina - 31 juli 2008 19:33


När jag reser till och från Paradiset på kvällar och helger, måste resan förbeställas. Taxi ersätter buss. Utmärkt service! Tur att det finns. Tacksam, tacksam!


Hittills har man beställt resan en timme innan. Sedan senaste tidtabellen är det ändrat till två timmar.


Det må vara hänt, men varför informerar de så dåligt? Jag reser ofta och beställer ofta hyfsat tidigt. Inte för tidigt, eftersom det då hänt att de "tappat bort" min resa. :-(


Ikväll ringde jag 19.13 för att beställa resa klockan 21.01 12 minuter för sent. Jag visste inte ens att de ändrat reglerna, har väl bara haft en sabla flax innan.


De hade inte ens en bil inne, telefonisten försökte verkligen. Heder åt henne! Heder åt texiförarna som sitter där och väntar på beställningar.


Men Skånetrafiken: Vad farao menar ni med att informera om en sådan stor ändring så förbannat dåligt? En liten, finstilt text är allt ni erbjuder. Jag är ändå en sådan som läser, försöker hitta eventuella förändringar! Av skadan blir man vis, men man blir ändå blåst!


Tror ni att en timme gör sådan liten skillnad? Ni kan smälla upp pseudohändelser som ingen bryr sig om på stora, dyra plakat. Spelar det ingen roll för lantisar? Bryr ni er inte? En ordentlig faktaruta vore väl det minsta? Vad tänker ni med? Var kommer ni ifån? Vart är ni på väg??? Var är er mormor begravd, så jag kan gräva upp henne och ställa henne tillsvars???? Va!? Vavavavavavava!!!


Stryk ska ni ha! >:-(


Såja, nu känns det bättre.


Av GladaKatarina - 31 juli 2008 19:26


Blåvinge

Plötsligt är örtagården alldeles full med blåvingar! Sabla lilla skönhet, sitt still! Men nejdå, du fladdrar glatt omkring! Och när du sätter dig - ja, då fäller du så fint ihop dina vackra vingar!


Tror jag, det. Alla vill väl äta upp dig! Eller är blått en varning när det gäller mat? Det lär vara så för människor. Tänk efter, vad är blått inom kostcirkeln utom blåbär? Blå spagetti?


Hur som helst så kryllar det av blåvingar därute! Sötnosar! Enligt Wikipedia är det främst hanarna som är blåa, honorna är bruna. Jojo. Den där har man hört förr. Era fjärilspåfåglar! ;-)


Av GladaKatarina - 31 juli 2008 19:09


...har värmeböljan kulminerat.


Skånevädret kommande dagar: http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236


Mulet imorgon kväll, regn natten till lördag men ändå ganska fint under lördag. Regn söndag och regn måndag.


Perfekt. På måndag är semestern slut. Regn blir jättebra. ;-/


Av GladaKatarina - 31 juli 2008 15:26


Det talas mycket om Narnia nu, bloggkompisen MJ nämnde att han hade dottern med sig när han såg den på bio. För det är väl en barn- och ungdomsfilm. Eller?


Jag har inget barnalibi. Jo, mitt inre barn. ;-) Jag ska se Narniafilmen med vänner som bejakar barnet lika mycket. Men jag måste erkänna att jag längtar mig halvt fördärvad efter en annan filmpremiär...


Jag är galen i Harry Potterböckerna och -filmerna. Brittisk litteratur, brittiska seder, brittiska miljöer, brittiska skådespelare!! Kan en Glada bli gladare?? 8-)


Igår lanserades den första trailerna för den kommande filmen, baserad på den sjätte och näst sista boken: Harry Potter and the Half-Blood Prince.


Vad skall jag säga om trailern? Lovande... Känn din fiende, Harry!


Den "nye" Dumbledore, Michael Gambon, växer med uppgiften. Har beundrat den mannen ända sedan tonåren, då han spelade huvudrollen i en "annan" Potterproduktion, Dennis Potters Den Sjungande Detektiven. Denna produktion är definitivt bland det absolut bästa jag sett på TV!


November har den ny HP-filmen premiär... Nu skall man ju inte sitta här och önska bort sommaren!! Ånej. Bara lite. ;-)


Av GladaKatarina - 31 juli 2008 14:39


Ibland undrar jag om det inte är Alex som firar oss; sin släkt och sina vänner!



Alex fyllde 25 år den 15:e juni men höll sin fantastiska fest med 80-talstema i lördags, den 26:e juli. Vilket partaj! Tur att danseskorna höll!


80-talet ligger Alex mycket varmt om hjärtat. Han påstår att han avundas mig eftersom jag var ung då. Alex, 80-talet blir ännu roligare i DITT perspektiv!


Mat, dryck, glada skratt, pardans, improviserad ringdans, ofrivilliga sånginsatser, fantastiska huvudboningar, allas kärlek till alla - denna fest hade ALLT! :-D



Igår lanserade Alex dessutom sin blogg - äntligen ger han efter och börjar blogga.


Här är Alex blogg: Mickeyboy! Ser fram emot festbildena sedan! ;-) 


Av GladaKatarina - 30 juli 2008 21:53


Kan äntligen mms-blogga igen! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Skapa flashcards