Alla inlägg den 11 juni 2009

Av GladaKatarina - 11 juni 2009 16:44


Om jag nu blivit EU-politiker så är detta just en så'n där jäää...mrans torsdag som jag skulle sett till att avskaffa. Ögonblickligen! Sabla dag, kan du inte ta slut snart???


Av GladaKatarina - 11 juni 2009 12:25


Saxat ur "Bedebladet". 


Större oväder på väg in. Kulingvarning! Kom igen bara! Bring it on! *knyter nävarna*


Unga fröken Hönas skola har blivit vandaliserad, den skall snart stänga och alla skall flyttas till "storgymnasiet". Trist med alltihop.


Favoritskeppet Helene var i Köpenhamn och seglade in i en kaj, nu blir det varv igen.


Och Leijonborg tackar för sig. Eller inte, något (o)lyckligt län har snart en ny landshövding.


Men studenterna försöker hålla modet uppe och springer lättklädda omkring med visselpipor. Imorgon springer de ut i Ystad. Jag tror de springer in igen, så fort de kan. Förmodligen lika bra.


Av GladaKatarina - 11 juni 2009 10:20


Mitt i juniyran när de flesta gör sig redo för sommaren och ledigheten, då gör även jag det. Fast tvärtom.


Snart går jag in i min mest jobbintensiva period. Jag arbetar i en sommarstad, senast igår kom siffror på att denna region klarar sig så bra som den gör tack vare turismen.


Turister och sommarlediga vill må bra. Turister och sommarlediga gör ofta inte det; för mycket stress innan, mindre kollaps när semestern börjar.


Mycket att göra? Lite på det!


Igår tog förbundet där jag är cirkelledare kontakt, jag gick dit och vi pratade hösttermin med kommande kurser. Troligtvis ny IT-kurs på gång! Fick med mig material hem, satt och surfade runt på en del annat kring detta... Spännande inför hösten, men planera måste man göra redan nu.


Sommartid, sommarjobb.


Någon måste ju hålla Sverige rullande. ;-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards