Alla inlägg den 8 juni 2009

Av GladaKatarina - 8 juni 2009 17:22


Är dålig på att kommentera idag. Hinns inte!! Gaaah! Blir kanske ikväll, om inte tröttheten tar överhand vid 21-tiden när jag är hemma...


Bara en liten fundering: varför är det alltid bra TV-program (den sorten som jag gillar) på sommaren???


Av GladaKatarina - 8 juni 2009 15:58


Så sade stamkunden med ett skratt när jag nådde fram till jobbet.


Morgonens solsken vändes till regn på eftermiddagen och det var länge sedan som jag var så illa förberedd på väderväxling. Har en vind- och vattentät jacka med kapuschong som brukar åka på samt ordentliga skor när vädret verkar ostadigt. Man är ju en försiktig general, livserfaren kvinna född i praktiska jungfruns tecken.


Idag bara förutsatte jag att det skulle bli en fin dag. Hade fleecejacka och somrigt flimsiga skor. Regnet droppade stadigt, hällde alltmer. Sjalen hamnade på huvudet, det är lite läskigt när regndroppar rinner i rännilar genom håret och ner på halsen. *kallrysningar*


Stoppade in händerna i ärmarna. Frös. Cyklade. Höll avstånd till polska lastbilschaufförer i hamnen - det stänker ju så bra när de kör igenom vattenpölar!


Cyklade genom vattenpöl med benen ut i sidorna som när jag var barn. Kände att regnet faktiskt var lite ljummet ändå. Sträckte ut tungan, smakade. Giftigt? Äsch, jag måste ju andas. Lite tungmetaller på tungan...


Lite vatten har ingen dött av. Blev snabbt varm och torr inomhus. Man måste våga en rotblöta då och då. *skakar vattnet ur pälsen*


Av GladaKatarina - 8 juni 2009 10:19


Var så trött när jag vaknade, alldeles för tidigt. Gick ändå upp och gjorde mig redo. Tänkte att jag kunde ju alltid vila lite innan det var dags att åka.


Gick ut och fodrade hästarna istället och bytte även vatten till dem, det var ju dags.


Då upptäckte jag att jag befann mig i en av mina favoritscenarion: solig sommarmorgon på landet! Måndag visserligen, inte så värst varmt. Men dagvått gräs och sol som sakta värmde över trädtopparna.


Jaha, bara att gilla läget och njuta då... :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards