Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Sovit som en stock

Av GladaKatarina - 18 juni 2009 10:45


Har haft ont i huvudet den senaste veckan, och vet att jag borde låtit chefen behandla mig. Men vi har ofantligt mycket att göra allihop och när kvällen kommer behöver alla vila, göra klart, komma hem.


Men igår högg jag tag i honom och han utövade sin "magi". Nacken blev justerad - japp, det knakade högt - och det var en enorm lättnad. :-) Så går det med allt sittande och gloende in i dator.


Ryggen, knän och fötter var som de skulle och behövde inte behandlas. Lite av ett mirakel för att vara jag. Det har tagit tid att komma dit.


Och i natt har jag sovit "ikapp" eller något, för jag var som en klubbad säl hela natten. Tur jag hade sovmorgon, det behövdes! *gäspar stort och belåtet*


Bara en tuff, intensiv eftermiddag och kväll kvar med mängder av andra, smärtande stackare - sedan kan det få bli midsommar så mycket det vill! :-)


 
 
Ingen bild

Catten

18 juni 2009 11:13

Det låter som om jag skulle behöva en "dejt" med din chef jag med*L* Jag går runt och knakar en del på egen hand, fast det är förmodligen inte alls lika effektivt....Ha en helt underbar midsommar! *kramas*

 
Elisabeth

Elisabeth

18 juni 2009 11:28

Tråkigt att du har haft ont i huvudet den senaste veckan. Har själv inte huvudvärk jätteofta men det är inget vidare. Skönt att sömnen tycks ha varit bra. Åker själv till landet i helgen och hoppas att det är någorlunda väder så att jag kan promenera lite, bl.a en del i skogen och skog finns det gott om runt omkring./Jag hoppas att du får en riktigt skön midsommar och UTAN värk någonstans.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisabeth

18 juni 2009 12:42

Det är förstår svårt att komma åt överallt men jag har bl.a en liten minimassager för t.ex en ond arm, och denna sänder ut infrarött (heter det väl) ljus. Det har nu främs varit min VÄNSTRA arm, men den är i nuläget nästan helt bra. I mina föräldrars villa finns en slags hänganordning att sträcka sig i, jättebra när man känner smärta i t.ex ryggen. Om man klarar det kan man hänga en stund, men annars bara sträcka sig. Måste förstås göra efter sin förmåga, det ska ju inte bli värre. Då är det inte någon idé. Kram från mig

 
nilla

nilla

18 juni 2009 12:53

Hm, skulle också behöva en knakdoktor!
Men nu blir det vila iallafall. En regnig midsommarhelg i stuga i skogen, kan inte bli lugnare än så. Och boken, som jag kommer läsa vidare i är bra, tycker jag!

Ha en skön helg!

http://nillalivet.blogspot.com

 
kastrullis

kastrullis

18 juni 2009 13:53

Stort grattis till sömnen! Det är en bristvara här kan jag säga... Och jo, visst, du har nog ganska så rätt i det mesta du skrev i din kommentar, men jag vet ju inte vilket ben jag ska stå på just nu, och nu är bollen i rullning, och jag bvet varken ut eller in.... Jag lär ju göra som vanligt, sticka huvudet i sanden och bara se vart det bär, inte ett bra sätt att leva men det vet jag också....
Kram sålänge och ha en underbar midommar!

http://kastrullapan

 
Ingen bild

GladaKatarina

18 juni 2009 14:51

Infrarött som Elisabeth skriver om är bra, det finns akupunktörer som använder det istället för nålar för att stimulera "onda punkter". Att hänga rakt är också bra, vi hade innan en brits som man kunde hänga bakåt i för att sträcka ut ryggen. Nyttigt. Spikmattor är också bra.

Allt detta är fina komplement till till massage, kiropraktik och, när man mår bra, uppbyggande träning. DET gör en FRISK. :-)

 
Magnus

Magnus

18 juni 2009 15:33

Aha...jag har rätt ofta ont i huvudet. Lever på Ipren...som du vet sitter jag också och strirrar på en skärm hela dagarna. Kanske skulle göra ett besök...lite långt till din chef kanske men det finns ju andra

http://mj.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

18 juni 2009 17:32

Kan man beställa tid hos en kiropraktor, som man kan hos en sjukgymnast? Eller behöver man remiss?
Vad kostar ett besök?

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

18 juni 2009 21:31

Agneta: det är oftast bara att ringa ochh boka tid, definitivt hos privata kiropraktorer. Vi tar 500 för första besöket, 360 för återbesök. Postar hos dig också. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards