Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Let's NOT fall in love

Av GladaKatarina - 28 april 2009 10:11


Det är inte lätt att gilla glass. Glador skall nog akta sig för glass. Glassmannen vill gärna erbjuda glass, men han har redan en dam som egentligen skall ha alla glassar. Se bild. Det finns inte plats för någon Glada där, inte. Skulle vilja påstå att en rovfågel skulle se synnerligen malplacerad ut.


Det var ju smickrande att han faktiskt är intresserad. Men vad hjälper det, skall jag ha en glassman så skall han vara min. Den enda pinnglass som kan delas är igloo och den var så kall och har dessutom utgått ur sortimentet. Hade i vilket fall som helst inte köpt den. Må så vara att jag gillar GB Sandwich, men det är nog ingen god idé att vara så kinky heller.


Sedan är det fel att ta för sig av andras glassar, det löser inga problem för någon - tvärtom! Allas hjärtan blir förfrysta och lättkrossade. Magnum är mångas favorit, men det är inget man kan räkna med. Magnum Dumbom blir man däremot om man blir insyltad i andras relationer. Men det är bra att få veta hur det ligger till, ärlighet är bra.


Själv håller jag mig oftast till 88:an. God, variationsrik och alldeles lagom till bara mig. Tänker inte gå in mer på glassliknelser här, märker att det bara blir snuskigare och snuskigare. Det är egentligen inte någon mening med det, Gladan vill egentligen hitta någon att först och främst bli kär i.


Ledsen? Snarare besviken. Inte på honom, men på situationen. Nåja, nu slipper jag grubbla på hur snart vi skulle komma på att vi hade för olika intressen, inte samma filmsmak, för olika vanor, etc. Skall man vara besviken kan man lika gärna ta ut alltihop på en gång. ;-/


"Let's fall in love" säger årets GB-reklam. Let's not.


 
 
Ingen bild

Cineline

28 april 2009 10:42

Men, vad tråkigt! :-( Fast förresten... glass är ändå inte gott. Chokla' ska de' va'!Satsa på Plopp-mannen istället! :-)

 
Catten

Catten

28 april 2009 11:01

Nää...upptagna män ska man passa sig för, hur glassiga de än kan verka. Till slut sitter man där med den mer eller mindre smälta sörjan och godare kan det ju smaka...

http://catten.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

28 april 2009 11:23

Hm...ja, mitt i ditt lilla elände får man ändå säga att du gör lysande kvicka liknelser.

Å kärlek, det ska man få tillbaka tusenfalt, inte bara ge. Å inte till nån som redan har, den har säkert inget över. Nä, jag tror att allt har sin tid. Och att den snart drabbar Gladan som en åskblixt. Det kan ta tid att hitta det bästa, men det är väl det du ska ha?

Jo, tack, något piggare i dag. Tackar som frågar!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

28 april 2009 17:07

Den enes bröd, den andres död.
För det blev ett glassigt blogginlägg för dina läsare ju!

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

28 april 2009 17:28

Pst! Läser att Eddie Izzard gör en Sverigeturné i vinter (Malmö 18 december), men det visste du säkert redan?

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

28 april 2009 18:43

Du får hitta din egen favoritsort istället..

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

28 april 2009 19:48

Verkar som din glassgubbe är en ovanligt bra försäljare, som använder sin personlighet för att kunna sälja, kanske bättre det än motsatsen i dessa tider. Sen är det ju bara synd att ibland någon missförstår situationen och tror det är någonting annat än ren försäljningstaktik...

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Ingen bild

GladaKatarina

28 april 2009 20:24

Cineline: Choklad är bättre! Och majblommor! :-)

Catten: bra sagt! :-D

Ann-Louise: Hade ingen ANING om att Izzard kommer till Malmö!!! Vad vore man utan bloggvänner!? :-D

Nilla: Hehehe! Blogga är livet!

Mita: Helt sant!

Anglinder: Nåja, nu var det faktiskt han som tog initiativet. Jag har slutat ragga, tur är väl det. Och just DET erbjudandet får jag säga nej till.



 
Ingen bild

Åke J

28 april 2009 20:54

Kom ihåg vad jag har sagt !!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

GladaKatarina

28 april 2009 22:35

Åke: Jag lovar! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards