Alla inlägg den 28 april 2009

Av GladaKatarina - 28 april 2009 22:30



Rrrrrrrrösta, mina vänner! Skogshuldran som Månadens Blogg! Två dagar till har ni på er!!


Av GladaKatarina - 28 april 2009 21:33


Ett kuvert i brevlådan. Texten avslöjade avsändaren som Den Bildsköna, öm moder till mina två gudsöner A&L och dessutom en riktigt god vän. Men... vad var det för konstig metallsak som hade trängt igenom kuvertet?


Inuti ett vackert blomsterkort som det var skrivet i - låg en majblommekrans! Och vem hade skrivit? Jo, gudsonen A, 4½ år! Gudmor Gladan skrattade i fem minuter, sedan ringde jag Gudfamiljen och tackade! Den Bildsköna trodde att jag redan lagt vantana på en blomma, men inte bloggat om det. Nejdå! Inte en försäljare i sikte!


Den Bildsköna påpekade att kransen var en majpresent från gudsönerna A&L. :-D Den Bildsköna hade skrivit vad A skulle skriva, och det hade han gjort. Bokstäverna kan han redan. :-) Namnsuddingen har jag gjort.


Bilden blev inte alls bra, men den måste få vara med! Och kransen pryder nu mitt jackuppslag. Hurra! Jag har en majblomma! :-)


Av GladaKatarina - 28 april 2009 20:46


En och annan, bland annat Skogshuldran, har insett vilken lokalpatriot jag är. Det är alla skåningar. Med rätta.


Men det finns mycket som är uselt. Inte dialekten, den är ett eget, lyckligt språk.


Men de unkna, bruna, missriktade "sympatierna" är det främsta. Ända uppe på regionalpolitisk nivå.


Och sedan tror skåningar (iallafall männen) att de är bäst på att köra bil. Vilket givetvis avslöjar sanningen: skånska män är sämst på att köra bil. Trängs, rusar på, låter bli att blinka. De får en glad Glada att vilja ropa obsena ord och göra obsena gester. Varje dag.


Kvinnor i samma undersökning (gjord av försäkringsbolaget If) ansåg sig ödmjukt vara sämre. Det säger allt: det bevisas ständigt att kvinnor kör bättre.


Men de (män och kvinnor) i Skåne som kör uselt och buffligt, gör försiktiga förare osäkra. Det är inte alls kul.


Skärp er bakom ratten, skåningar!!!


Av GladaKatarina - 28 april 2009 10:11


Det är inte lätt att gilla glass. Glador skall nog akta sig för glass. Glassmannen vill gärna erbjuda glass, men han har redan en dam som egentligen skall ha alla glassar. Se bild. Det finns inte plats för någon Glada där, inte. Skulle vilja påstå att en rovfågel skulle se synnerligen malplacerad ut.


Det var ju smickrande att han faktiskt är intresserad. Men vad hjälper det, skall jag ha en glassman så skall han vara min. Den enda pinnglass som kan delas är igloo och den var så kall och har dessutom utgått ur sortimentet. Hade i vilket fall som helst inte köpt den. Må så vara att jag gillar GB Sandwich, men det är nog ingen god idé att vara så kinky heller.


Sedan är det fel att ta för sig av andras glassar, det löser inga problem för någon - tvärtom! Allas hjärtan blir förfrysta och lättkrossade. Magnum är mångas favorit, men det är inget man kan räkna med. Magnum Dumbom blir man däremot om man blir insyltad i andras relationer. Men det är bra att få veta hur det ligger till, ärlighet är bra.


Själv håller jag mig oftast till 88:an. God, variationsrik och alldeles lagom till bara mig. Tänker inte gå in mer på glassliknelser här, märker att det bara blir snuskigare och snuskigare. Det är egentligen inte någon mening med det, Gladan vill egentligen hitta någon att först och främst bli kär i.


Ledsen? Snarare besviken. Inte på honom, men på situationen. Nåja, nu slipper jag grubbla på hur snart vi skulle komma på att vi hade för olika intressen, inte samma filmsmak, för olika vanor, etc. Skall man vara besviken kan man lika gärna ta ut alltihop på en gång. ;-/


"Let's fall in love" säger årets GB-reklam. Let's not.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards