Alla inlägg den 1 april 2009

Av GladaKatarina - 1 april 2009 20:53


Efter en fin och givande dag, tar jag paus för ikväll och skriver av mig desto mer imorgon. :-)


Av GladaKatarina - 1 april 2009 09:17


Vad har framtiden att erbjuda? Flertalet bloggvänner har gjort denna utmaning! "Oh, vad kul!" tänkte även jag...


Man går in på Googles bildsök, skriver in sin födelsedag och tittar på bild nr 2 - den bilden visar ens framtid! Jaaaaa!!!


Nnnnnneeeeeeeej! Denna bild visade sig föreställa Svalbard. Svalbard, där det verkligen ÄR isbjörnar på gatorna emellanåt!


Nej. Jag vägrar! Nejnejnejnej!!!



Gjorde som Nilla och kollade in de andra bilderna. Oh, kolla! Arkeologins Dag! Den inföll på min födelsedag i fjol! På en söndag, dessutom - jag är söndagsbarn! DEN tar vi! Man är ju snart ett gammalt fossil och har alltid varit så där jobbigt entusiastisk inför allt som är gammalt. 8-) Jag var i Uppåkra utanför Lund den dagen och kollade på utgrävningarna där!


Men sedan såg jag att Nell testade även den engelska varianten. Hmmm, som den stora anglofil-Glada jag är kunde jag ju inte motstå det, utan skrev in google.uk.co i adressfältet och skrev August 31st. Javisst!! Denna bild kom upp idag!


Men om sanningen skall fram fick jag upp en HELT annan bild på engelska Google igår - bilden där Madonna och Britney Spears kysser varandra! Kompletterat med pratbubblor där de båda tänker att "måtte hon vara rädd om mitt nya tandgarnityr". Den bilden är nu puts väck!


Det är OK. Om jag slipper bli blond, lesbisk och orolig för mitt tandgarnityr i framtiden, så stämmer det hyfsat mycket bättre in på mig. ;-)

Av GladaKatarina - 1 april 2009 08:15


Vet inte om en suddig torso-bild som denna kan räknas som åtminstone en halv dagens outfit?


Skickade iväg en bild idag eftersom jag skall träffa Fröken Höna i eftermiddag och hon tyckte att jag skulle visa något från min omskrivna singoallablus på bloggen. Tja, man kan ju prova för en gångs skull. Kul att visa upp den innan jag spiller på den. ;-)


Nederdelen är min vanliga sparkdräkt: ljus jeanskjol och svarta leggings. Mer eller mindre min uniform.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards