Alla inlägg den 24 april 2009

Av GladaKatarina - 24 april 2009 21:27


Tack ALLA för era stöttande ord.


Som Ann-Louise skrev: utmaningen är att inte låta sorgen stanna, utan låta den tjäna som motvikt till glädjen.


Stort tack Magnus för att du påminde mig om låten! :-) Se klippet! Dessa bitterljuva toner och ord beskriver att idag kan vi ha en perfekt dag, och att det goda vi gör är frön vi sår och sedan får skörda.


Och eftersom det finns många goda krafter omkring oss som hjälper oss att jaga sorgen på flykten, vill jag åter påminna er om en som antar utmaningen varje dag:



Lägg dagens röst här. :-)


Av GladaKatarina - 24 april 2009 19:37


Läget verkar vara under kontroll här och var. Lite många katastrofrapporter för en enda vecka med kulmen idag, bara.


Man får veva upp speleverket igen. *snurrar på min inre metallnyckel* Om man ler lär man stimulera glädjehormoner och bli glad. Lite iallafall. Sedan finns det ju alltid choklad. Låt bli att flina, den som kan.


Av GladaKatarina - 24 april 2009 17:03



Några stycken som står mig nära mår just nu mycket dåligt, av olika skäl. Jag räcker inte till, kan inte räcka till, hur gärna jag än vill och försöker. Många saker är inte nya, snarare inne på tredje, fjärde och tjugofjärde varvet. Det blir inte bra.


I denna tid när allt är som vackrast, då slår det till med depressioner. En fredag som denna, när vi står inför årets hittills finaste helg.


Vi skall ju alla dö. Ingen mening med att ta ut eländet i förskott! Lika bra att leva så gott det går under tiden.


Om det bara vore så enkelt.


Är inte riktigt GladaKatarina just nu.


Av GladaKatarina - 24 april 2009 12:46


Jag är ju inte känd för att vara sportintresserad. Men jobbet stöttar och behandlar gymnaster i Ystadklubben GK Splitt. Klubben har haft det tufft ekonomiskt, men det har löst sig och klubben gör sedan innan bra och allt bättre ifrån sig på tävlingarna.



I helgen är det dags för junior-SM i Lund. Chefen kommer vara där för att fixa akuta skador. Igår kväll var vi inne och tittade på deras sista träning inför tävlingen. Det ser mycket bra ut - tjusigt! Tänk om man kunde göra en sådan volt som de gör. Inte en chans. ;-)


Och det märks att de har kul! En bra klubb med fin sammanhållning! Alla ungdomarna är rara och glada, alltid vänliga och visar faktiskt en rörande tacksamhet för alla insatser. Vettiga, trevliga och aktiva föräldrar överallt, dessutom.


Av GladaKatarina - 24 april 2009 12:03


Dagens brand, bild från Sydsvenskan.


Två bränder i Malmö hamn idag. Den senaste på en återvinningscentral. Nu är jag tack och lov långt där ifrån, men det ser inte trevligt ut. :-( Folk i vindriktningen varnas, röken är giftig.


För några år sedan brann ett däcklager i Malmö hamn, den svarta rökpelaren syntes över större delen av staden och såg ut som ett sällsynt elakt terrorangrepp. Usch!


Av GladaKatarina - 24 april 2009 10:52


Var på ICA igår, en affär nära mitt jobb där alla som arbetar är toppentrevliga. De kan ju inte hjälpa vilka arbetsmoment de måste utföra...


För vad gör ICA numera? En massa skyltar som det står SUPER på. SUPERfina tomater etc. Sedan ett högt pris efter det.


Nu har de satt upp gula ballonger där det påstås att de sänker priset på hundratals varor.


Kaffet är inte ett av de varorna, det kostar nu över 30 kr/paketet. Nu är inte kaffe i sig en vara som ruinerar, och kan lite av pengarna komma till de som faktiskt odlar kaffet, betalar jag gärna.


Fast min favoritdryck, fläderblom, har de sänkt priset på. 1,50 kr, minsann. Allt annat har de höjt. Mer än 1,50 kr allt som allt.


Mig lurar ni inte. Inte mer än en gång iallafall. Per dag.


Av GladaKatarina - 24 april 2009 10:26


Ann-Louise gjorde en djupdykning i sin handväska häromdagen, och jag blev inspirerad till att göra samma sak.


Jag köpte min handväska i höstas, för jag gillade det Glada ;-) mönstret och färgerna. Den rymmer en hel del. För mycket, kan man också säga.


Skall jag bort över helgen, räcker ofta denna väska och ryggsäcken. Det går, förutom det vanliga innehållet, att knöla ner en fleecejacka i den. Och mycket mer. Lite av "större-inuti-än-utanpå".


Just nu innehåller den:

svart, sliten plånbok.

allergimedicin och Ibumetin

hårborste

två böcker, ej romaner

plåsterförpackning med BMW-märke (muta)

tuggummipåse

reflex

diverse pappersnäsdukar

en oöppnad, hopvikt regnponcho

två läppstift

ett läppbalsam

min andra mobil

ett usb-minne 


Just idag lila necessär som innehåller:

rouge

underlagskräm

duo-ögonskugga i två lila nyanser

eyeliner 

mascara

pincett

nagelsax

fickspegel


Iallafall för närvarande.


Ann-Louise frågade sig även hur män klarar sig utan handväska. Tja, jag har sett män använda sina bilar som en enorm handväska. Flyttat herrars jackor som varit tyngre än bly. Sett en del verktygsbälten med oväntat innehåll. Träffat män som alltid bär runt med sin datorväska utan dator i. Män med ryggsäck. Alla sätt är bra utom de dåliga. ;-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards