Alla inlägg den 17 april 2009

Av GladaKatarina - 17 april 2009 13:07


Enligt Forex ligger pundet på 12,13 ungefär, cirka så dääär. Inte mer. Hade trott 15, minst.


Inte mer. Hm. Där ser man...


*London craving London craving London craving*


Av GladaKatarina - 17 april 2009 11:30



Har avslutat omröstningen om Blåkullamötet. 16 personer svarade. 8 av er träffade jag garanterat, förmodligen tre till, om era kvastar höll. Det verkar stämma, eller hur? ;-D Övriga fem verkade inte veta vad det handlade om. Det är bra. ;-)


Av GladaKatarina - 17 april 2009 11:06


Nu kom domen i Pirate Bay-målet. 1 års fängelse och flera miljoner i skadestånd. Får en knarklangare lika mycket? Domarna kommer att överklagas.


Av GladaKatarina - 17 april 2009 08:30


En kul utmaning från Anglinder.


 1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?


271 02 YSTAD (Adressbok)


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?


Dokumenthållare


3. Vad var det senaste du såg på tv?


Nyheterna i söndags hos vänner. Babel på SVT Play i onsdags natt.


4 . Utan att se efter, gissa vad klockan är:


Strax efter 8.30


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?


Radio Active, Ystads reklamradiokanal.


6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?


För en timme sedan cyklade jag från tåget till jobbet.


7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?


En trevlig person.


8. Vad har du på dig?


Underkläder, klänning med tunika över, scarfs, strumpbyxor, skor, halsband och glasögon. Hudkräm!


9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?


Jag minns att jag vaknade med de ivriga orden "Ja, ja - just det!" i huvudet när klockan ringde. I drömmen befann jag mig i ett samtal, men mer än så minns jag inte.


10. När skrattade du senast?


Idag, småskrattade åt denna utmaningen.


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?


Fem tavlor, magnetwhiteboard, klädhängare och tidningsställ.


12. Har du sett något konstigt på sistone?


Vårelden i fönstret (krukväxt) såg konstig ut. Den har nog fått för mycket vatten eller sol eller både och. De nedersta bladen skall vara tjocka och fina men slokade.


13. Vad tycker du om den här utmaningen?


Den är kulig, lite underfundig. Jag gillar underfundigheter.


14. Vilken var den senaste film du såg?


Min brors flickvän på DVD och Män som hatar kvinnor på bio.


15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?


Ett trivsamt hus med god plats för släkt och vänner. Investera i miljöförbättrande och fredsbevarande saker. Presenter. Resor. Samma som vanligt men förmodligen alldeles för mycket mer. ;-)


16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.


Jag gillar faktiskt inte datoranimerad film. Det kryper i mig av obehag! Gillar serier och teknade filmer, men den nya sortens animering är inte alls i min smak. :-/


17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?


Fred på jorden. (Anglinder hade samma.)


18. Tycker du om att dansa?


Ja! Är inte så bra på det, flodhästar lär inte vara så bra på balett heller. ;-)  Men jazzar gärna runt om jag får en chans (och är själv) mitt i vardagen om jag har tid och hör en bra melodi på radion.


19. George Bush?


Nä, honom vill jag inte dansa med! :-( Men gärna Barack Obama! :-)


20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?


Rasmus är väldigt rart! Det betyder "den älskade". :-) Magdalena tycker jag mycket om. Betyder "från Magdala / av Migdala".


22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?


Ja, det har jag. Trams att jag inte kommit iväg. Men man är ju ung ännu. ;-) Storbritannien har lockat i halva mitt liv.


23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?


Hallå, gamla vän! Kom igen, fråga på! Jag vet att du har en hel drös som du undrar över... Vi slår oss ner i soffan på verandan som har utsikt över det toscanska landskapet. Ta lite av den här himmelska chokladen så länge. Bästa vi har, kalorier finns inte i himlen. Richard Armitage är här, han frågade efter dig. Skall jag kalla hit honom? Du gillar detta, ser jag. Jamen du vet ju att jag är en god Gud. :-)


24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?


Vilka fyra som helst! Ta för er, gott folk! :-)


Av GladaKatarina - 17 april 2009 00:17


Borde sova nu. Definitivt! Men har tre kommande och kuliga bloggutmaningar att ta itu med de närmaste dagarna. För jag vill det. Nåja, det är en av anledningarna till att jag sitter uppe. En annan är för att jag vill det. Men nu går jag och lägger mig, för det vill jag verkligen. :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards