Alla inlägg den 11 april 2009

Av GladaKatarina - 11 april 2009 22:14


Skånetrafiken är min längsta, pågående dagliga relation. Bara det får en att vilja emigrera. På sistone har vår relation varit haltande; jag känner mig sviken så fort det strular på rälsen mellan Malmö-Lund. Inte min vanliga färdväg, men alla förhållanden behöver ju omväxling. Men man lär sig hata Pågatågen. Inte bra. Åker mycket Pågatåg.


Det är pest att resa med Pågatåg mellan Malmö och Lund nu. Allt skall bli bättre: fler och nya spår, tåg, perronger och allt annat som andas "allt-blir bättre-sedan". Som en utdragen renovering som tar kol på ett hyfsat lyckat förhållande där man inte längre orkar leva på löften utan blir absolut gaaaalen av att bo i byggröran.


10 minuter stilla på spåret på väg in till Lund. 20 minuter. 30. 45. Släpp ut mig! Jag går resten! Jag liftar! Vad som helst! Release me!!! Det kryper innanför mitt skinn!


Nådde Paradiset till sist. Hade lovat köpa godis till Härskarinnans syskonbarn. Lovade köpa myyyycket, så att det skulle räcka även till oss tre vuxna. Ett helt kilo blev det... I en pappåse som lades i en plastpåse... Som rullade ifrån mig, eftersom jag glömde den på anslutningsbussen...


AAAAAAARRRRRRGGGHHH!!!


Jag befann mig då i den lilla gudsförglömda kommunorten och i det läget förstod jag hur vandalerna måste ha känt det; vore inte denna plats mycket bättre i utplattat format? Som en dammig, rykande ruinhög?


På ett sätt är jag lite stolt: det var ett kilo GODIS jag glömde. Inte tomater, ost, bananer eller så. Nä, påskgodis. Det hade aldrig hänt förr i världen. Och någonstans på sin väg norrut har denna påse hittats av någon lycklig jäää... själ. Väl bekomme. Snaska på. Vräk i er bara. Gapa, ÄT! Jag é int bitter.


Av GladaKatarina - 11 april 2009 11:55


Lila var ju påsken och fastans färg, nu är naturens gröna mirakel i full gång. Då tycker jag att det kan passa bra med en botanisk bild av en... lindgren. Tilia Cordata på latin. Cordata betyder hjärtformad och syftar på lindens bladform. Lindgren syftar på mig. :-)


Av GladaKatarina - 11 april 2009 11:16



Denna kommer via Lastbilstantens blogg!


Av GladaKatarina - 11 april 2009 09:39


Frågerubrik: Positiva


Hökliknanade rovfägel med djupt kluven stjärt?


Hehehehe. GLADA.



Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards