Alla inlägg den 9 april 2009

Av GladaKatarina - 9 april 2009 14:43


Igår var det release på Malmö Operas version av Jesus Christ Superstar på CD med och av (den svenska texten) Ola Salo! Tjohoooo! CDON säljer den redan för 199 kr.


Vill åter påpeka att denna uppsättning sänds i radio på lördag, Påskafton, i både P2 och P4 mellan 17.00 och 19.00 Den sänds även på webben direkt men kommer INTE att ligga ute på webben för efterlyssning.


Så lagom och passande nu till Påsk! :-)


Av GladaKatarina - 9 april 2009 11:57


Bild från Ystads Allehanda


HÄRLIGT ÖS på Ystads Teater igår när The Hittills spelade där för fjärde våren i rad! Ystads Allehanda skriver att spelningen är på fredag, jag antar att vi 60-talsmusikälskare lever före vår tid trots att alla tror att vi lever efter vår tid. ;-) Hade annars hoppats på  att läsa en recension av spelningen.


Syrran och jag klättrade högst upp för att sitta i fonden strax under taket på Ystads Teater. Där fick vi först lite svindel... Gulp!!! Men det var jättebra platser: man såg hela scenen där de glada grabbarna lirade loss och skojade! Läckert!


Syrran hade med sin fina kamera som man även kan filma med... Hade hon laddat upp den ännu mer, hade det blivit ännu mer filmat! Men en del pärlor blev det filmsnuttar på! Hela What a Wonderful World till exempel.


De spelade de favoriterna jag tyckte de gjorde bäst när jag såg dem i somras: Baby, You're Out of Time, Bring it Home to Me och Gimme Some Lovin'. Och många fler... Skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst!


The Hittills spelar otroligt bra, med rejält ös och underhåller på alla sätt och vis! Jag lär se dem igen i år, om de spelar på någon festival i sommar. Längtar redan! Det är en speciellt rolig och avslappnad stämning på festivaler. Men Syrran och jag höll rätt bra låda längst uppe på teatern. Där kan man sjunga och dansa utan att störa för många. ;-)


Av GladaKatarina - 9 april 2009 11:02



Visserligen sitter min fysiska kropp på kliniken, för över 70 personer skall få ordning på rygg och nacke innan påsken börjar på allvar.


Men det är bara fysiskt. Egentligen är jag halvvägs mot Blå Jungfruns goda sida, där de snälla men bitchiga häxorna träffas. Vi ses! ;-)


*kacklar fram ett häxskratt och flyger vidare*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards