Alla inlägg den 27 april 2009

Av GladaKatarina - 27 april 2009 22:43



Skogshuldran är nominerad till

Månadens Blogg hos Enbart.


Rösta dagligen HÄR! :-)


Av GladaKatarina - 27 april 2009 22:02


Lite, kanske... :-)


Oh, nu smattrar regnet! Vad bra!

Det är så torrt. Hellre regn nu

innan midsommar

än efter midsommar. ;-)


Av GladaKatarina - 27 april 2009 21:56


Åskar det!?


Av GladaKatarina - 27 april 2009 10:59


Ann-Louise gav mig denna vackra bloggutmärkelse med den underbara motiveringen:


GladaKatarina är i Simrishamn och sörplar drinkar. Denna kultiverade kvinna, med ett brinnande socialt patos och med en franska likt Edith Piaf, och som virvlar fram på Ystads gator i cerise sjal. Bara det!


Har ni hört på maken! Själv är jag stum av glädje! :-) Jo, en sak kan jag få fram: TACK, Ann-Louise!


Fast jag tror att min Edit Piaf-franska har i bästa fall mer gemensamt med Eddie Izzard. ;-) Men det är klart, jag lever gärna Ma Vie en Rose (mitt liv i rosa). Mais pas avec le président de Burundi! (Men inte med presidenten av Burundi, Izzard-skämt från denna sketch.)


Gissa om jag vill skicka denna vidare! Här är ett gäng som, vad jag vet, ännu inte fått denna utmärkelse. Dags att ändra på det! :-D Samtliga kommer från min länksida.


Anglinder: Gammal god vän!

Kelly: Denna vackra tjej är jag faster till!

Skånepågen: Skånsk medbloggare! Varmhjärtad hobbypolitiker.

Kastrullapan: Henne har jag letat upp! Alltid ärlig och härlig!

Catten: Cattkvinna med tänkvärda inlägg.

Anna L: En härlig tjej med fin blogg som gillar skogen, katter, mm.

Skogshuldran: Så vackert, tänkvärt och välskrivet!

MJ: Allvar och livets goda i skön blandning!

Grynet: Kul tjej med kul inlägg!

Nell: Coola lastbilstanten!

Mita: Hundar, humor, natur och allt härligt.

Sanna: Hundar, design och många kul infall.

The Fat Lady Sings: Kärnfull kvinna med försmak för MacGyver!

Elaina: Skojigheter, recept och annat mysigt!

TjusigaEmma: För du är väl tillbaka i bloggvärlden? ;-)


Ta för er! :-) Skall lägga kommentarer i respektive blogg så fort jag hinner!


Av GladaKatarina - 27 april 2009 10:17


Syrran och jag njöt av tapas på La Roche vid Lilla Torg i Malmö under röda markiser med spansk gitarrmusik på fredagskvällen.



På lördagen tog vi tåget till Simrishamn (Swimriceharbour), en resa på drygt 1½ timme enkel resa på Pågatåget. Skönt för syrran att bara få åka. :-)


Innan resan skulle vi proviantera lite där han som... eh, flörtade med mig arbetar. Igår var han där! Inte lätt att pricka in när han är där, kan jag avslöja. ;-) Massor med folk i affären, men han sken upp och var lika gullig som alltid. Vi köpte ingen glass, men syrran ansåg att det definitivt var "något på gång". Hm. *Gladan rodnar som en fjortis*


Simrishamn var ljuvligt och vi hann äta varmrökt lax på underbara Kamskogs Krog i hamnen, kika på S:t Nikolai kyrka, kika in på Apotekarens Trädgård och Bergengrenska Trädgården samt äta glass och flanera innan det var dags för dagens höjdpunkt:


Besöka Kelly! :-) Hon bor med sambon Ante och vovven Lexus i en trevlig lägenhet med vidunderlig havsutsikt i Simrishamn! Hon bjöd oss på fantastisk konfektyrkaka, vi kunde bokstavligt talat rullat hem till Malmö efter denna fest! Receptet på denna underbara kaka finns på hennes blogg! Hon hade i en hemlig ingrediens: en liiiten knivsudd cayennepeppar! Häftigt! :-D


Vi rullade åter in (med pågatåg, dock) vid 21-tiden, trötta och nöjda efter alla intryck, all sol och friskluft, god mat och inte minst trevligt sällskap!


Av GladaKatarina - 27 april 2009 09:22


Jag har socialt patos, tror på integration och tycker definitivt att sex timmars arbetsdag borde vara möjligt. Om det gör mig till en batikhäxa, då är jag stolt över det.


Färöarnas livsstil är, för de 50 000 människor som bor på detta avsides ställe, en ganska självklart sak. Om de bär nationaldräkt oftare än oss, samtidigt som de talar i mobilitelefon, så är det trevligt för dem. Det närmaste vi kommer något sådant är nog fortbollssupportrar i parad, som samtidigt talar i mobiltelefon.


Dessutom tror jag inte att Gonza, barnprogramledare i SVT:s ”Bobster”, är, citat, "en marijuanarökande Che Guevara-hyllande vänsterextremist, vars hiphopband Advance Patrol uppmanar till våld mot sverigedemokrater". Jag gillar inte våld, droger och rasism.


Läs här om mannen som gör alla dessa reflektioner möjliga.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards