Alla inlägg den 18 april 2009

Av GladaKatarina - 18 april 2009 13:25


Rösta på Skogshuldran till Månadens Blogg! 


Naturen är god. Och Skogshuldran ger generöst av sina gåvor. Dagligen ger hon mig och sina läsare ett lyft till nya höjder, så att vi lugnt kan landa i mossan och ta oss vidare i vardagen. Därför har jag nominerat henne till Månadens Blogg på Enbart Blogg. Rösta på Skogshuldran! :-)


Av GladaKatarina - 18 april 2009 13:09


Jag såg en citronfjäril för en stund sedan. Det var den första fjärilen jag har sett i år. En gång lärde jag mig att om den första fjärilen man ser är ljus, då blir det en ljus sommar. Om årets första fjäril är mörk, blir det en mörk - eller snarare mulen - sommar. I fjol var den första jag såg mörk, och det stämde ganska väl.


Jag planterade persilja i fjol och den har överlevt. Små, små krusiga blad tittar upp så försiktigt. Måste vattna den.


 


Forsythia och rosenrips blommar i kapp, sida vid sida. Deras blomexplosion kommer alltid samtidigt. De borde alltid stå sida vid sida. Rosenripsen blommar ofta en omgång på hösten också. Men jag tycker att den borde heta rosenhallon, både blommor och blad ger den ett hallonlikt utseende. I mitt inre heter busken rosenhallon.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards