Alla inlägg den 15 april 2009

Av GladaKatarina - 15 april 2009 23:30


OK, inte lätt med den bildgåtan. Jag erkänner!


Tre ledtrådar:


  • Nobelpris i litteratur. På så sett är Ann-Louise närmast. (Det är inte Marie Curie!! :-D )

  • Engelsk bulldogg. 

  • Kroppsvätskor i ett berömt tal.

Kom IGEN nu!!! Ni kan det. :-)


Av GladaKatarina - 15 april 2009 11:22


En hel del av bloggkompisarna är kvinnor i min ålder och då var vi ju unga tjejer på det glada åttiotalet. Nu är vi unga tjejer i alla årtionden. ;-)


Är det någon som minns läppstiften i grönt och blått som fick läppnyans efter ens "personlighet" (det måste vara något kemiskt) och som höll färgen hela dagen? Jag minns. :-)


Nu är de tillbaka, men om de blir någon succé är väl långt ifrån säkert. Allt från åttiotalet skall ju givetvis nostalgiåtervinnas! Allt faller inte alla på läppen ;-)


När jag nyligen var på sminkparty för Aloe Vera-produkter kunde jag inte motstå deras variant på detta läppstift! Försökte ärligt ta en läppbild för att visa vilken fin cyklamenfärg jag fick på läpparna, men både färg och vinkel såg mest berusad ut... Vilket faktiskt inte stämmer med verkligheten. ;-)


Men fin färg blev det och den håller ganska länge! Lite lipgloss ovanpå skadar dock inte. Och locket är så högblankt att man kan spegla sig i det - mycket bra!


*pussavtryck*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards