Alla inlägg den 6 april 2009

Av GladaKatarina - 6 april 2009 17:33


Hinner egentligen inte blogga, men måste ändå få in några rader av sorg och sympati för människorna i jordbävningsdrabbade L'Aquila öster om Rom i Italien. 90 döda än så länge... :-( Italien är ju ett drabbat land som även har aktiva vulkaner.


I Neapelbuktens område, söder om Rom, lever människor i skuggan av vulkanen Vesuvius. Frågan är inte OM utan NÄR vulkanen kommer att skapa stor förödelse. De har samma förutsättningar som människorna i San Fransisco på USA:s västkust. Det lilla Skåneskalvet i december är inte ens en västanfläkt i jämförelse.


Har alltid velat besöka Neapelbukten med omgivningar. Borde nog skynda mig. Känns hemskt att tänka så. Nåja, en hel del Skånekuster är ju också i faraozonen för naturens krafter. Fast det blir nog en mer utdragen dramatik...



Av GladaKatarina - 6 april 2009 10:18


Påsklov har jag inte, men en ledig och solig förmiddag. Klinikjobb i eftermiddag, sedan sista kurstillfället för de som har engelska på måndagskvällarna. Ikväll går vi på restaurang och allt (nåja) skall göras på engelska. :-)


Dags att lägga in lite nya, glada, vårliga låtar på Mp3-spelaren, tror jag. Bara att lyssna på när jag åker tåg! Utomhus har man ju fågelsången. :-)


Det är stilla veckan, denna måndag kallas antingen blå eller svart. Men veckan blir nog tvärtom ganska livlig och inte känner man sig så särskilt blå (blue, nere) en måndag som detta.



Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards