Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Det svåraste

Av GladaKatarina - 24 april 2009 17:03



Några stycken som står mig nära mår just nu mycket dåligt, av olika skäl. Jag räcker inte till, kan inte räcka till, hur gärna jag än vill och försöker. Många saker är inte nya, snarare inne på tredje, fjärde och tjugofjärde varvet. Det blir inte bra.


I denna tid när allt är som vackrast, då slår det till med depressioner. En fredag som denna, när vi står inför årets hittills finaste helg.


Vi skall ju alla dö. Ingen mening med att ta ut eländet i förskott! Lika bra att leva så gott det går under tiden.


Om det bara vore så enkelt.


Är inte riktigt GladaKatarina just nu.


 
 
Ingen bild

Åke J

24 april 2009 17:38

Våren är svår för många. Varför kan man undra. Ja se det är gåtan!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

24 april 2009 20:24

Varför har våren denna inverkan på oss? Har svårt att hitta en enda vettig förklaring. Å nej, vi kan inte bara skylla på våren.

Men du, livet är upp. Livet är ner. Vill man låta flåshurtig kan man säga att det vore svårt att känna lycka, utan att känna till sorgen. Och så länge den kommer å går så får vi nog acceptara den. Men vi måste se till att den inte stannar. Det är utmaningen.

Ha en så fin helg du bara kan! (hos mig blommar skillorna nu!)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

24 april 2009 20:47

Håller med Ann-Louise, det finns inget upp utan ned. Men det är inte alltid lätt att se det så när man är i stormens öga.
Spela "vår" låt Katarina...och/eller andra. För mig är det vad musik handlar om. Det finns låtar för alla tillfällen...
Just a perfect day,
Problems all left alone,
Weekenders on our own.
It's such fun.
Just a perfect day,
You made me forget myself.
I thought I was someone else,
Someone good.

http://mj.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

24 april 2009 21:12

Det är alltid hårt när man inser att det saknar betydelse, vad än man säger eller gör.
Men för den som inte mår så bra kan det räcka med att veta ATT du finns!
Kramar

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

25 april 2009 09:39

Det är självklart att man alltid inte kan vara glad,tror det är nyttigt för kropp och själ att uppleva alla känslor.Men visst suger at att må dåligt, du får försöka att njuta av denna vackra helg så gott det går.
Kram Mita

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

25 april 2009 10:06

Jag tror att "hemligheten" är att våga vara i det som är. Vare sig det är nattsvart eller inte. Livet är obegripligt i många stycken och det vore konstigt om man inte ibland kände för att sparka det i arschlet, eller bara försjunka i hjälplöshet och svårmod.

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Catten

25 april 2009 10:11

Man kan inte vara glad jämt - hur konstigt skulle inte det bli, och vilket "värde" skulle glädjen få om man inte kände sorg ibland också?

 
Ingen bild

GladaKatarina

25 april 2009 14:07

Titti, Mita, Nilla & Catten: Era ord värmer och faller i god jord. Tusen tack! :-)

 
Sanna

Sanna

25 april 2009 14:17

Varm kram//Sanna

http://sancha.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

25 april 2009 15:23

Skickar en kram!
Hoppas du får en bra lördag!

http://stortosmatt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards