Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Nu skall jag klaga på värmen

Av GladaKatarina - 23 juni 2009 15:56



Fy, vad det är varmt! Imorgon blir det 25 grader! Usch! Då har jag väl inget annat val än att packa nya bikinin och dra ner till stranden vid halv tretiden imorgon, när jag slutar.


Det kryllar redan av turister och glass överallt. Då blir det trångt på stranden. Usch.


Det får väl gå på något sätt. Unga Fröken Höna skall förhoppningsvis hålla mig sällskap. Kanske blir det även en runda på Ystadsfestivalen. Man får helt enkelt härda ut i sommarvärmen...

 
 
Elisabeth

Elisabeth

23 juni 2009 17:26

Det ligger något i detta, men visst är LAGOM BÄST!! Väldigt skön och fin bild./Fick idag tidningen Magasinet Skåne (har prenumererat i 2 1/2 år eller så) och där står om allt möjligt som händer i Skåne i sommar. Det är nog runt +25 grader här nu, oftast växlande moln. Men sent igår eftermiddag kom en riktig åskskur. Jag är född på en TORsdag men jag och åskan går INTE ihop!!! Minns ju en gång i mitt kök i Stockholm när jag skrek rätt ut när det mullrade och blixtrade samtidigt.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

23 juni 2009 17:37

Sådana där suckar ger jag också när det kommer till värme...det tar ett tag att vänja sig. Men dra dig iväg och bada du...
Jag hoppas på fint väder till helgen för festivalens skull. Det är oftast fint väder denna vecka, håller alla tummarna för att det ska bli bra även denna och det ser lovande ut.

Jaaaa, brorsan är hemma, han är sig lik, så snygg och snäll och härlig, men säkerligen trötter som attan.

http://arianasblogg.blogspot.com

 
Catten

Catten

23 juni 2009 17:55

Om du inte vill ha värmen får du gärna ge den till mig - jag får aldrig nog! =)Fast visst håller jag med dig - trångt på stranden är inte så kul, jag brukar leta upp nån vassrugge och gömma mig i...*skickar massa kylande glass*

http://catten.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

23 juni 2009 19:30

Som E, ovanför säger; -Lagom är alltid bäst. Tänk att ligga och sola då det fläktar lite skönt. Näe nu ska det vara så varmt att man knappt står ut i solgasset. Det hjälper ju inte att sätta huvudet i en hink heller för då blir ju fötterna för varma...ja vilket elände...he he!

http://sancha

 
Mita

Mita

23 juni 2009 21:40

nejnej och NEJ, här ska det inte klagas,njut nu av solen, värmen och doppa tårna i det svalkande vattnat....

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

23 juni 2009 22:55

Ja nog märks det att semesterfolket är i Ystad och faktiskt i hela Österlen.
Men turistnäringen skall ju ha sitt. Bra för dom, trångt för oss andra.

 
Magnus

Magnus

23 juni 2009 23:52

Håller med Mita, doppa tårna i vatten eller något liknande och njut av solen.
Jag är strålande glad att sommaren kommit :)

http://mj.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås

Anglinder, förstås

24 juni 2009 02:13

Som svar på ditt msm: troligen fram till den 3/8, ev kan jag behöva rycka in tidigare, det vet jag först när det kommer!

http://Vill definitivt inte göra reklam för den1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards