Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Gladan goes Extreme Home Makeover

Av GladaKatarina - 12 maj 2010 14:00

Ni känner säkert igen konceptet från TV. Familj jagas iväg, hyperhurtfriska personer invarderar, gör om allt och när husfolket kommer hem, då skriker de rakt ut. Alla gråter och kramar halvt ihjäl varandra. Prova det i bekantskapskretsen, det är väldigt uppskattat!


Som ni kanske minns har vännen M, jämten-som-kan-allt, inklusive att få blodförgiftning i ett ben, ägnat tid åt renovering i Paradiset.



Jag har gjort en och annan punktinsats, det skall erkännas. Nu var det kommit så långt att allt i det enorma vardagsrummet var färdigt men huset var i kaotiskt tillstånd. Delar av kaoset berodde på renoveringen, delar var... ett gammalt kaos. ;-) När Husets Herrskap lämnade gården, gjorde M och jag gemensam sak.


Nu ser samma stora vardagsrum på bilden ovan ut så här:







Det är inte färdigt, så klart. (Det blir väl inga renoveringar någonsin.) Nya soffor och en TV-filmduk skall införskaffas. De gamla, bruna skinnsofforna har skeppats iväg.


Vi rev runt på fler ställen, i matsalen hade bokhyllorna stått skohornstätt, från golv till tak och från sida till sida, överpackade med böcker. Vi flyttade dem till jättevardagsrummet, där de verkligen passade in. Bättre för matsalen, den mäter bara 2 meter i takhöjd. (Jag gav upp bokkånkandet vid 01.30 M skulle "hålla på" lite, sade han. Han höll på till 5.30, sov till 8.00 och väckte mig kl 9.00 med sång och frukost. Galna karl! Alla män borde vara gay. Lite i alla fall. M har ju varit dålig. Galenpanna!)




Det skall nog bli andra möbler även där, rummet är långt nog för ett rejält långbord (husets gamla "sal") så att många kan sitta bekvämt.


Hallen fick sig också en attack! Det stora skåpet som stod i vardagsrummet är nu i hallen.




Från hallen finns ett "mellanrum" som sammanbinder matsalen, vardagsrummet och kontoret. Där har vi också gått fram som motsatsvandaler. Och i köket samt sovrummet... 6 rum och kök. Än så länge. Det finns fler utrymmen. Men nu kan man med gott samvete ägna sig åt trädgårdens fröjder. Allt har ju sin tid.

Och herrskapet... Ja, den ena skrek rakt ut och den andre gjorde stora ögon. De var väldigt glada! Och tacksamma, fattas bara annat. ;-)

 
 
Jag/Sanna

Jag/Sanna

12 maj 2010 19:17

Du har alltså sadlat om ser jag. *fniss*
Underbart så vackert det kan bli med lite magiska fingrar.

Älskar det rena och det enkla (tänker på fönstret)

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

12 maj 2010 21:13

Vad kul ni måste ha haft och vilket resultat. Jo jag tackar. Hur är det man ska säga, qvinnor kan. Rena gör om magasinet.

http://aake.bloggagratis.se

 
AnnE..

AnnE..

12 maj 2010 21:14

Trevligt "Hemma hos-reportage". Jag har inte sett just det programmet i rubriken men känner absolut igen det. Men har sett en del inredningsprogram däremot./Tack för fin kommentar.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

12 maj 2010 22:26

Ooh, det där lilla sidbordet är urläckert!!!

http://malmdamm.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

13 maj 2010 09:17

Godmorgon =))
Vilket trevlig hemma-hos-repotage och vad fint det blev !!
Du får gärna komma hit och göra en insatts också ;))
Önskar dig en bra dag ,varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

13 maj 2010 14:26

Härligt inlägg, du får gärna ta med dig Mr M och makeovra hemma hos mig!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

13 maj 2010 19:35

Martin Timell och hans gäng kan slänga sig i väggen!
Jag vill se Gladan i TV!!!

 
Mita

Mita

14 maj 2010 09:56


Jag får önska dig en trevlig helg!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

14 maj 2010 10:19

Tack för alla glada tillrop! M och jag får planera Sverigeturné och eventuellt Europaturné! ;-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

15 maj 2010 10:37

"Biblioteket" ser ut att ha upphört? Gillade blandningen av mat och litteratur! Bara flyttningen o den ev gallringen av alla böcker, måste ha varit ett kapitel för sig....

Sedan, Gladan och Herrskap, det känns ju oerhört skönt att ni äntligen tycks ha tagit bort ökenkänslan i vardagsrummet, och att det verkar finnas någon mening med att rummet är ett rum, och inte också ett förvaringsrum, för prylarna som blev över.

Det enda jag egentligen saknar bild för är "lilla hallen" med soffan jag brukar sova i, vad blev av det (rummet)?

http://zockan.blogspot.com

 
AnnE.

AnnE.

16 maj 2010 11:37

Visst är det bra att det finns alternativ, både att skicka kort för att "kalla" och att ringa./Jodå, jag håller med om att kärlek är så mycket mer, men ändå handlade ju inlägget om VÅRFÖRÄLSKELSE!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

18 maj 2010 01:36

riktigt jävla coolt att överraska på det där viset :) stor skillnad i vardagsrummet!!
kram från mig!

http://beasliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards