Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Kom in, jag är hemma

Av GladaKatarina - 15 juni 2009 00:40


"Kumm ing, jao e himma," som skåningen säger. Igår, 14/6, blev det besöksrekord igen. Så trevligt att ni hälsar på! Hoppas jag lyckas återgälda vänligheten till några av er; till er alla vill jag bara säga så här:


Vassegoa å doppa! :-)



Här dricker Richard Armitage te.

Föredrar ni te eller annan dryck? Det ordnar jag, givetvis! Säg bara till!



Önskas det något starkare? Hmm, tänk på att det är måndag. Tidig måndag, dessutom. ;-)


Här dricker Richard Armitage inte te. Inte öl heller, kapsylen är på,


Men eftersom vi alla är i gott sällskap med varandra, så skall vi nog hålla igång livsandarna. :-)


Gaah, mitt lilla rekord är givetvis kul i min lilla värld. Ingenting stort i hela stora bloggvärlden. Men man blir ju glad och jag är verkligen tacksam, vare sig det håller i sig eller inte. Allt som går upp går givetvis ner. Vi bloggare behöver varandra och våra läsare. Tack skall ni ha!


 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

15 juni 2009 05:58

Grattis G-K det är du värd. Ha en bra vecka

http://mofs.bloggagratis.se

 
Eliabeth

Eliabeth

15 juni 2009 10:25

Stort Grattis - det är du verkligen värd./Dina bilder ser mycket inbjudande ut./Har ju för egen del bara bloggat i 2 1/2 månad men jag slår en del personliga rekord då och då. Har nu fler besökare än jag hade i hela maj och i maj hade jag mer än dubbelt så många som i april etc./Lite kuriosa...Minns när jag satt på en uteplats i en trädgård i Limhamn i slutet av maj 2001. Min värdinna där (född och uppvuxen i Malmö) skulle lära mig säga "Go mad, möen mad o mad i rättan tid" på skånska och hon sa att jag har talang! Ha en jättefin dag.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ariana (jennie)

Ariana (jennie)

15 juni 2009 11:25

Hade inte sett det där, men det var ju sjukt roligt! Den svaga genen i mig för Brittisk slapstick. Jo, Richard Curtis har jag inte missat vad han gjort innan. Älskar Notting Hill, älskar Fyra bröllop..., är det han som gjort den här nya The boat that rocked (eller vad den heter?) Oooh, impuls, kanske jag ska gå på bio idag?!

http://arianasblogg.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

15 juni 2009 12:25

Jag tar gärna lite kaffe om det går bra! :))

http://sancha

 
nilla

nilla

15 juni 2009 12:25

Tauck såu micket!
Jaug döuppar en bolle, tauck!
*tränar min skånska*

http://nillalivet.blogspot.com

 
Kvasthilda

Kvasthilda

15 juni 2009 12:39

Hur lyckas den där killen alltid nästla sig in hos dig? Har du honom gömd i en byrålåda till vardags?
PUSS på honom.

Grattis till rekordet :-)

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Catten

Catten

15 juni 2009 13:18

Grattis till rekordet - det är du väl värd! Inloggningskoden idag blev "dret" vilket ALLS INTE är med sanningen överensstämmande*L*

Har du en Jäger att skrämma bort bassiluskerna med så tar jag gärna det ihop med en bulle, trots att det är måndag...

http://catten.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

15 juni 2009 15:30

Visste inte det var ida du fylla, men Grattis. Översta bilden ifrån Annorlunda?!, den i mitten på nån tokig engelsman från 1800-frös ihjäl, men vem är den gänglige snyggingen nederst??

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 juni 2009 16:03

Mofs: Tack skall du ha! :-)

Elisabeth: Tusen tack! Möed mad, så skall det låta. ;-)

Jennie: Hehehehehe!! Visst var den bra! Jodå, Curtis har gjort "The boat that rocked", vill också se den. Vicar of Dibley är urkul!

Sanna: *häller upp en kopp rykande java*

Nilla: Je de gåeur brau! :-D Du ei so språgekunni, du!

Kvasthilda: VA! Pussar du på Armitage! Jag hjälper dig... ;-) Byrålåda? I wish! Ann-Louise tycker han skall bo hos mig och städa, iklädd förkläde och inget annat. Också en mycket bra idé...

Catten: *asgarv* Slår upp en Jäger, det är minsann ett specialfall.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

15 juni 2009 16:16

Grattis till rekordet! Jag är inte ett dugg förvånad! Heja GK! Å kaffekalaset, det ser ut som ett tantrep med sju sorters kakor *like*

Å det ligger inget kodat i bakgrunden, typ att du fyller år eller så...? Grattis för säkerhets skull;)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 juni 2009 16:19

Anglinder: Trodde nog att du skulle känna igen Annorlunda, ja! ;-) Båda bilderna är samme man.

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 juni 2009 16:21

Ann-Louise: Inget kodat, inte än. ;-) Får det vara en GI-bulle till dig?

 
Ingen bild

Skånepågen

15 juni 2009 16:44

Jag förstår.

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 juni 2009 17:01

Åke: :-D Vill du inte ha en kaka?

 
Ingen bild

Elisabeth

15 juni 2009 20:48

Tack för härliga kommentarer. Angående Solfilmen stod det så här på SVT:s hemsida: Sista solfilmen på webben Håll till godo med den sista solfilmen på webben.". Det är nog bara på webben och kanske för säsongen. Inte tror jag att den visar för sista gången någonsin i TV. Då ska dom minsann få med mig att göra...

 
Anna

Anna

15 juni 2009 21:23

Grattis!
Tack, kakan var god ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 juni 2009 21:29

Anna: Tack, raring! Kul att det smakade!

Elisabeth: Men jag haaaar ju inte teeeeve ju! *surläpp* Nåde den som ligger bakom detta! >;-)

 
Ingen bild

Elisabeth

15 juni 2009 21:44

Förlåt, tänkte mig inte för. Glömde i hastigheten. Ja, det kanske är någon sorts säsongsavslutning. Filmen är ju under ett halvår på teve, så de kanske slutar för säsongen på webben också. Hoppas att det är så.

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 juni 2009 21:52

Elisabeth: Tack gode Gud! Nu kan jag sova inatt! :-)

 
Kvasthilda

Kvasthilda

15 juni 2009 23:46

Klart som hundan att man pussar på honom. Puss puss puss. Såg ditt vigeslklipp. Har aldrig sett den serien. Nåt man missat uppenbarligen. Engelsk humor är så skön ibland!
Jag bara älskar alla Hugh Grantfilmerna oxå! Feel Good :-)) Jag, men definitivt inte Maken.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 juni 2009 23:52

Kvasthilda: Ouch, har du missat "Ett Herrans Liv"! :-( Den gick på 4:an, var galet kul! Den kvinnan är lite av mitt alter ego - liiite. ;-) Och det blir faktiskt HON som gifter sig med Armitage på slutet! :-D

Hugh Grant och äkta män - varför vill de inte fatta?? Kolla in detta inlägget:
http://gladakatarina.bloggagratis.se/2008/11/12/1102703-elvis-hedvig-och-jane-austen/'

Smart drag av Elvis! ;-) Fler män borde prova!!

 
lastbilstanten

lastbilstanten

16 juni 2009 21:01

Virtuellt kaffebröd sitter som en smäck hos mig också! *tar glatt för mig*

GRATTIS!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

16 juni 2009 21:16

Nell: Väl bekomme! :-D

 
Kvasthilda

Kvasthilda

17 juni 2009 00:54

Måste nog försöka hitta Ett herrans liv på nåt sätt så jag får se den. Inget är bättre än när "omöjlig" kärlek bara slår in :-))
(spamkoden är jeha - och jag säger det då: Jeeeee-Haaaah!)

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

17 juni 2009 10:53

Kvasthilda: Det mest finns på Youtube! *tipsar* Sök på Dibley Armitage så får du fram det mesta. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards