Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

Fyllon på tåget

Av GladaKatarina - 13 juni 2009 20:21


Nä, OK. Kanske inga fyllon men ett gäng festprissar. Inga problem som så, låt folk ha roligt anser jag - men inte på andras bekostnad.


En i festgänget, som bestod av 6 herrar till stor del i min ålder, var dyngrak redan utanför tåget och prydde perrongen med en så kallad uppkastning. De fick ombord honom, dumpade honom på tre säten där han somnade och de andra turades sedan att ta mobilfoton på honom som de sände iväg. Höhöhöhöhö.


En annan av herrarna hade inte löst biljett själv, det hade en annan i gänget gjort. En barnbiljett. Höhöhöhöhö. Så kom kontrollanten och diskussion uppstod. Och ett sabla liv.


Det hela gick ut på att han behövde betala ytterligare 50 kr, vilket han inte hade och han skällde upprört, försökte driva med kontrollanten och dra hem billiga poänger medan "vännerna" flinade. Till sist tiggde han vännerna om pengar. Öh? Inget hände.


Slutligen tog jag upp plånboken och erbjöd mig lösa ut honom i ett lagom ironiskt och nedlåtande tonfall (jag har lite talang för det). Då fick två av hans "vänner" upp plånboken och betalade.


Äntligen lugn och ro, om man bortsåg från tjafset om elak tågpersonal (som bara sköter sitt jobb), elaka skattemyndigheter (som bara sköter sitt jobb), elaka P-vakter (gissa vad jag tänker nu) samt sura människor i största allmänhet som ville ägna hela sitt liv åt att göra livet surt för just dem.


In your dreams, boys.


 
 
Sanna

Sanna

13 juni 2009 20:37

Ja det stämmer nog att när alkoholen går in så går vettet ut...
Inte sjutton hade du väl lagt till -seriöst?
:)

http://sancha

 
Elisabeth

Elisabeth

13 juni 2009 21:03

Ja, varför måste en del skämma ut sig så där?!Det går väl att ha kul utan att vara packad och vi som sköter oss vill ju ha lugn och ro när vi reser. Bra knep du kom med, och det lyckades ju tydligen.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

13 juni 2009 21:54

Charmknuttar, såna där.... Dom fyller en viktig funktion trots allt. Med såna i närheten så inser man hur otroligt socialt välanpassad och trevlig man själv är! Det är bra...
Nu ska jag dock själv ta mig något alkoholbemängt och sjunka ner i TV-soffan en stund! ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

13 juni 2009 22:21

Hualigen sånt är trist fast jag kan få spatt på ungar oxå på tåg, nästan att fyllon är bättre..

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

13 juni 2009 23:47

Sanna & Elisabeth: visst var det ett intressant "test". ;-/ Hade gjort det för att få tyst på typen, men räknade nog ändå med att skammen skulle få fart på "vännerna".

Nell: :-D Sant! Ha en fin kväll!

Mofs: Så sant! Men barn får iallafall verkligen åka på barnbiljett. ;-)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

14 juni 2009 07:54

Usch. Du är modig som törs tilltala dem. Jag skulle sjunkit ner i sätet och låtsats att jag var osynlig.

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Catten

Catten

14 juni 2009 12:25

"Vuxna" människor liksom..*suckar*

Det där med att uppföra sig så att man är ett föredöme, det har visst inte alla fattat - och innan man gör det kan ingeningeningen klaga på hur barn och ungdomar beter sig *tycker*

Starkt av dig att våga ta ställning Katarina!!

http://catten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

14 juni 2009 19:01

Vissa skulle inte smaka.

 
Stort och smått

Stort och smått

14 juni 2009 20:18

Du är något av en idol!!! Heja dig!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
nilla

nilla

14 juni 2009 23:13

En del karlar blir aldrig vuxna.
Himla bra av dig att få dem att skärpa till sig något!

http://nillalivet.blogspot.com

 
Kvasthilda

Kvasthilda

15 juni 2009 12:41

Man upphör aldrig förvånas över människors totala brist på hyfs och oerhörda humor.
Höhöhöhöö... Klockrent. Idioter.
Good on ya, säger jag då :-))

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
kastrullis

kastrullis

15 juni 2009 13:04

Hahahahahaha, jag har mycket att förtälja om dessa män (??) i vår plder, de är ena riktiga speciella typer när de är på kanelen, de liksom äger världen på något underligt vis... Heja dig!!! Du äger som mina kids skulle säga!

http://kastrullapan

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 juni 2009 22:05

A-L: gör jag också ofta, men det här kunde jag bara inte missa. ;-)

Catten: DEt där du skriver om föredöme är så väldigt sant och bra! Helt rätt!!

Skånepågen: Amen till det!

Nilla: Tack! :-)

Kvasthilda: Tack till dig med! :-)

Kastrullis: Kan tänka mig att detta var ytterst välbekant för dig!! Gaaah!! Kul att "se" dig, vännen! :-) KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards