Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Bloggen 1 år

Av GladaKatarina - 10 maj 2009 12:27



Min blogg fyller 1 år idag. Grattis och länge leve! ;-)


Den egentliga starten var den 18 maj, men jag smygstartade med ett litet testinlägg den 10 maj. Detta inlägg syns ny i menyraden "För ett år sedan" som tillkommit.


En töntig bekännelse: denna menyrad har jag i hemlighet gått och längtat efter. 8-) Tycker det ser så... ståtligt ut - här hände minsann saker för ett helt år sedan! Det är nu som det börjar bli en riktig "loggbok" med minnen och intryck.


Jag trodde inte att blogga skulle bli vad det blivit för mig. Jag trodde inte att bloggen skulle komma att betyda något för mig. Gick tillbaka till några inlägg för ett år sedan, trivdes, men blev lite generad också. Som när man läser en dagbok från ungdomen, trots att man snart är "gamla mänskan". ;-) Men jag kan ju bara stå för vem jag är och försöka lämna ut en lagom (o)balans om vad jag känner, anser och upplever.


Man bloggar först och främst för sin egen skull, så måste det vara. Då är det inte mer än rätt att man investerar en bit av sitt hjärta i processen, vilket också gör "arbetet" med bloggen mer värdefullt. Det, i sin tur, kan eventuellt väcka andras intresse.


Jag kan bara säga till de som eventuellt funderar på att blogga: gör det. Man vet inte vad det leder till, men det är en skapande process och skapande mår vi alla bra av.


Slutligen får jag väl helt enkelt tacka bloggen lite lagom högtidligt och skämtsamt. Kunde jag dua dig, bloggen, skulle jag säga: Du är en riktig kompis. Tack! :-)


 
 
Sanna

Sanna

10 maj 2009 14:14

Stort grattis GK och visste inte att du suttit här så länge som maj. Blåser bort dammet på dig...hihi!
Klart att det är för sin egen skull man bloggar och jag ser själv hur jag sakta öppnar mig trots att jag lovat att inte skriva för "nära".
Sedan blir det ett litet behov också. På ett minst sagt komiskt sätt som gör att man drar sig till data och vill öppna bloggen.

Ha en fin 1 års dag nu!

Pekar ner på modet och kan rakt säga att kjol och klänning i ballong modell gillar jag men inte haremsbyxorna. Aldrig att jag sätter på mig sådana. Mannen har bott i SaudiArabien så jag vet nog vad de är till för...*kräks*...hihi

http://sancha

 
Catten börjar vakna till...

Catten börjar vakna till...

10 maj 2009 14:26

Grattis på 1-årsdagen bloggen! =) och grattis till Katarina som mår gott av att blogga - må ni leva tillsammans i endräkt under överskådlig tid så vi får fortsätta läsa om (o)balansen av tyck, tänk och känn! *kramas*

http://catten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cineline

10 maj 2009 15:01

Grattis på 1-årsdagen, bloggen! Jag är så glad att du (och din skapare) finns! :-) *kram*

 
Magnus

Magnus

10 maj 2009 15:15

Grattis på 1-årsdagen. Jag har hängt med i princip från det du började och kommer hänga med så länge du håller på. Hoppas det blir många fler årsdagar att fira.

http://mj.bloggagratis.se

 
kastrullis

kastrullis

10 maj 2009 15:25

Halloj, jag är också i stort sett precis ett år gammal här, kul coincidence, och jag gillar oxå den där "för ett år sedan", det är sjukt kul att kolla vad som hände då och var man var och hur man kände. Saker förändras fortare än man tror, i alla fall vissa saker :-)
KRAM OCH GRATTIS!

http://kastrullapan

 
Anna

Anna

10 maj 2009 15:31

Grattis på 1-års dagen!

http://anna78.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

10 maj 2009 15:57

Grattis!!!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

10 maj 2009 17:45

Grattis till dig på bloggardagen! Och tack för din inkik hos mig. Jag blev nyfiken och kikade in hos dig också :)
Ha en skön söndagskväll

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 maj 2009 19:43

Tack allesammans! :-) :-) :-) Vi lär läsa mer om och av varandra!

 
Mita

Mita

10 maj 2009 20:29

ETT STORT GRATTIS TILL ETTÅRINGEN!!!
Massor med kramar

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

10 maj 2009 22:35

Jag kan bara stämma in i ovanstående hyllningskör.. GRATTIS PÅ 1-ÅRSDAGEN!!!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna-Karin S

11 maj 2009 08:46

Grattis till bloggens 1 års dag. Har du några bra tips hur man bloggar och lägger upp sin blogg jag har aldrig sett någon blogg skola någonstans !

 
nilla

nilla

11 maj 2009 08:49

GRATTIS!!!
Jag hade heller aldrig kunnat ana vad det skulle betyda för mig att blogga. Då, innan blogglivet alltså.
Det är så mycket! Inte minst alla människor man kommit i kontakt med, du t ex =)
Och lyckan att få sätta vardagen på pränt...

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

11 maj 2009 10:50

Tack allihopa! Verkligen rart av er! :-D

Det skadar inte med lite hödtidsdagar, till och med för en blogg, för det påminner en om det fina man har. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards