Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Så många okända djur det finns! :-D

Av GladaKatarina - 6 juni 2009 20:09


Hehehehehehehehehee!!! Har alltid älskat denna låt - fantasin! - och med dessa bilder... Kan man bli annat än lycklig?


 
 
Elisabeth

Elisabeth

6 juni 2009 20:47

Tack för din kommentar. Du hittade ju själv Olle Adolphsson som gick bort alldeles för tidigt. Älskar också den här sången och fantasin är helt underbar och vilken härlig video till dessutom./Har ju själv haft en riktig musikdag idag och jag blev allt "lite till mig" när det visade sig gå så bra (bara inte datorn hänger sig!), så jag fick väl lite "glädjefnatt" ett tag och ville väl samtidigt dela med mig till den som känner för det.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

6 juni 2009 22:37

Här var det som vanligt producerat i dag vill jag lova.
Visa vid vindens ängar, mysig visa, mysig poet och vissångare Mats Paulson.
Dags för ett besök på rosariet, ser jag.

En liten förklaring så du slipper att grubbla. Jag skrev ”kanske” inget annat. Alltså inte ”Måste”.
Min erfarenhet är dock att får man ha förmånen att bli mycket gammal så tycker omgivningen att personens är vresig. Inget är bra o s v. Jag gissar att det har med åldrandet att göra. Både du och jag har långt dit, fastän jag ligger nog lite närmare, tidsmässigt :-).

 
Ingen bild

Pågen du vet, igen

6 juni 2009 23:25

Varför måste du flytta, Fattar inte???

 
Ingen bild

GladaKatarina

6 juni 2009 23:47

Elisabeth: glädjefnatt är bra! :-D

Pågen: Malmö ger inte glädjefnatt, landet ger glädjefnatt. Malmö är en dementorer; Harry Potter-monster som suger ut ens själ. Sån't blir man snabbt gammal av.

 
Catten

Catten

7 juni 2009 10:02

Härligt med både ord och bildlekeri på hög nivå! Påminner mig om en av "SpyKids" - filmerna där de hade sammansatta djur: Spindelapa,oxgroda och flera andra....=)

http://catten.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

7 juni 2009 10:27

Vill tala om att jag ÄLSKAR MALMÖ. Trots att jag är född på en betydligt mindre ort älskar jag staden, mer än landet faktiskt. Men jag älskar landet också. Trivdes på Kungsholmen i Stockholm. Älskar Limhamn./Tack för kommentaren igår kväll. (Jodå, jag har fått GLÄDJEFNATT i Malmö, kanske mer än någon annanstans faktiskt!!!)

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

7 juni 2009 14:24

Catten: Har inte sett Spykids! Det måste jag nog göra, känner jag! :-D

Elisabeth: Malmö och Limhamn ÄR toppen, på tusen sätt! :-) Men lite tröttsamt också, emellanåt. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards