Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Vem är vem - bildgåta!

Av GladaKatarina - 5 juni 2009 12:07



Skulle du köpa en begagnad bil av någon av dessa personer? ;-)


Oavsett vilket, känner du igen dem? De är förstanamn för 11 partier som ställer upp i EU-valet på söndag.


Partierna är: Centern, Feministiskt Initiativ, Folkpartiet, Junilistan, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Piratpartiet, Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet.


Damerna först: Ella Bohlin, Lena Ek, Marit Paulsen, Eva-Britt Svensson, Gudrun Schyman och Marita Ulvskog.


Herrarna: Gunnar Hökmark, Christian Engström, Carl Schlyter, Sven-Olof Sällström och Sören Wibe.


VEM ÄR VEM? Vem hör ihop med vilket parti? Vågar du gissa? ;-)


****

Tillägg 19.34: Tre seriösa svarsförsök än så länge. Kom igen, pågar och töser!!! :-D


 

 
 
Elisabeth

Elisabeth

5 juni 2009 12:35

Jättebra fråga. Det är egentligen fantastiskt. Man ser dem jätteofta i kanske främst teve och några kan jag säga på direkten, men kanske "utan att blinka" bara 3-4 stycken. Känner igen andra namn men kanske inte kan säga att det är just den personen. Men det är samtidigt något alla borde lära sig, så ingen borde ge sig förrän det är alla rätt./Tack för fina kommentarer - har skrivit lite där också.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

5 juni 2009 12:58

Kom igen och para ihop, Elisabeth! Kan väl var kul att leka EU:s Löjliga Familjerna? ;-)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

5 juni 2009 12:59

Den barska som har gett svinen ett ansikte känner jag igen och vet namnet på.

Sen undrar jag om inte han i glasögonen är Hugh Hefner? Eller möjligtvis Zeb Machahan?

Den lismande läppstiftstanten längst ner i mitten måste vara en högervriden östermalmsdam. Eller möjligtvis en förtryckt sådan med polsk husa som hoppfullt röstar på FI.

Sen vet jag inte...de ser rätt likformiga ut...tråkiga. Resten sitter nog i kassan på ICA, sotar skorstenar eller vänstrar med grannens fru/man.


http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisabeth

5 juni 2009 13:10

Har antagit din utmaning och ska försöka fixa det. Tycker att det låter kul med "EU:S Löjliga Familjerna", men du får till det bra, skön humor. (Men det ligger ju absolut något i detta)

 
Ingen bild

GladaKatarina

5 juni 2009 13:15

ANN-LOUISE!!!! *tårarna sprutar och håller i magen som värker av allt skratthoppande*

Hehehehehehehehee!!!

 
Sanna

Sanna

5 juni 2009 13:48

Jisses det här tar ju tid att scrolla och svara på men gör ett försök. Börjar högst upp från vä till hö.
Kristian Engström pp, Marit Paulson Fp, Carl Schlyter Mp, Marita Ulvskog S, Eva-Britt Svensson Vp, Gunnar Hökmark M, Ella Bohlin Kd, Sven-Olof Sällström Sd, Lena Ek C, Gudrun Schyman Fi, Sören Wibe junilistan.......slut..precis slut i handen...och ramar ut.

Ha en goer fredag på dig nu också!

P.s
När får man läxan rättat? hehe

http://sancha

 
Annika

Annika

5 juni 2009 14:09

Allvarlig, jag känner igen tre stycken.
TRE STYCKEN!!
Vet inte om det är underbetyg till mig....eller dem. ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

5 juni 2009 16:57

Nu jävlar! *spottar i nävarna*
1. Vet ej
2. Marit Pålsson folkpartiet
3. Carl Schlyter miljöpartiet
4. Marita Ulvskog soc
5. Vet ej
6. Gunnar Hökmark moderaterna
7. Ella Bohlin KD
8. Vet ej (Men han ser ut som en pirat. En otäck.)
9. XXX (Lena Ek, tror jag) centerpartiet
10. Gudrun Schyman fi
11. XXX junilistan

http://nillalivet.blogspot.com

 
Mita

Mita

5 juni 2009 17:42

Vänsterpartisten Eva-Britt går fetebort......

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

5 juni 2009 18:27

Jag kan. Svarar senare kanske.
Men jag måste säga att gårdagens debatt bedrövade mig. En skock höns gör det här bättre. Ja, ingen fläck på hönsen, men ändå. Någon typ av liknelse måste jag ju säga. Att dessa människor skall tjäna 80.000 :-/mån. är obegripligt.

 
Elisabeth

Elisabeth

5 juni 2009 18:40

Gör nu ett försök här och vi får väl se om jag får "Bakläxa" eller inte/1. Christian Engström (Pirat), 2. Marit Paulsen (FP), 3. Carl Schlyter (MP) 4. Marita Ulvskog (S), 5, Eva-Britt Svensson (V) 6. Gunnar Hökmark (Moderat), 7. Ella Bohlin (KD, 8. Sven-Olof Sällström (SD), 9. Lena Ek (C),10. Gudrun Schyman (FI), 11. Sören Wibe (Junilistan)

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Oskar

Oskar

5 juni 2009 20:45

Tjaba! Lite klurigt! Shit vad dåligt jag är på att pricka in rätt. Kunde i alla fall Marit Paulsson, Carl Schlyter, Marita Ulvskog, Gudrun Shyman. Resten var okända för mig.

Tjipp och hej.
oskar

Ps. nu när jag tittar en gång till så han med glasögon är väl gunnar hökmark tror jag.

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

5 juni 2009 21:17

Jag hade köpt bilen av Gudrun. Sen att Skånepågen är lite trumpen beror förmodligen på att sossarna åkte på däng idebatten. Ska kanske tillägga att jag inte såg den..men jag känner pågen ;)

http://mj.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

5 juni 2009 21:54

Jag kan fem personer....

http://stortosmatt.blogspot.com

 
nilla

nilla

5 juni 2009 21:57

Alltså shit pomfritt!
För några timmar sen skrev jag en kommentar till detta inlägg och den har tydligen försvunnit!
Så nu får jag börja om...*suck*

1. Vet ej
2. Marit Paulsson, fp
3. Carl Schlyter, mp
4. Marita Ulvskog, s
5. Vet ej
6. Gunnar Hökmark, m
7. Ella Bohlin, kd
8. Vet ej, ser ut som en pirat
9. ???, c
10. Gudrun Schyman, fi
11. ???, jl

*PUST*

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

5 juni 2009 22:02

Nilla: båda dina kommentarer är kvar! De är bara inte publicerade ännu. :-) Relaxxxx...

Har seriösa svar från Sanna, Elisabeth, Oska och Nilla (2).

Ger det över natten, sen åker svaren ut. Och vinnaren. :-)

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

5 juni 2009 22:06

Är inte detta sju dvärgarna fast felräknade? Kan vara snor ner för näsan också en elva eller korplagets nya fotbollslag. Svår fråga.*funderar vidare*
A-L hade många bra förslag om jag nu har fel

http://mofs.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

5 juni 2009 22:08

Psst...Vad vinner man då? En plats i korplaget eller valsedlar vikta till JASgripen?

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

5 juni 2009 23:01

Mofs: Här i Skåne vinner man alltid en simtur mellan Ystad och Trelleborg. På nyårsafton. ;-)

Korplagen må så vara, knappast gladanlaget.

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

5 juni 2009 23:43

Beror till syvende og sidst helt och hållet på vad det är för bil...!

http://metrobloggen.se/anglinder

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards