Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

EU och Gladan

Av GladaKatarina - 1 juni 2009 18:13


Har nu gjort ett inlägg var om de 11 största partierna som kandiderar till EU:

Centern, Socialdemokraterna, Piratpartiet, Moderaterna, Folkpartiet, Feministiskt Initiativ, Miljöpartiet, Sverigedemokraterna, Vänsterpartiet, Junilistan och Kristdemokraterna.


(M)-inlägget blev en jämförelse med med (S) - mycket för att Moderaterna själv lagt upp det så. Hoppas att dessa inlägg gett något, det verkar så.


Alla inlägg finns samlade under kategorin EU-val 2009. Även om det mesta är mina egna intryck, så finns det länkar till varje partis valmanifest. Information till alla! De var alla lättlästa och förvånansvärt klarsynta.


Själv kände jag stor förvirring inför Lissabonföredraget och tankarna kring subsidiaritet; större lokalstyre. Det gör jag inte längre, jag är för subsidiaritet och starkt emot Lissabonföredraget. För mycket makt och militarisering från Bryssel är fel, fel, fel. Det motverkar EU:s idé i det långa loppet.


EU är dessutom ett alldeles för homogent gubbvälde. Det måste ändras.


Du kanske inte håller med? Helt OK. Bara vi kan ändra på detta EU som vi har.


Rösta. Hör du vad jag säger? RÖSTA!!! :-)


 
 
Catten

Catten

1 juni 2009 19:43

Vad duktig du är! Själv har jag inte orkat sätta mig in i det här EU-valet, men om jag börjar läsa här hos dig så kanske jag halkar vidare och rent av blir intresserad =)

http://catten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

1 juni 2009 20:13

Å du lilla jänta, vilken insats för att dina läsare skall rösta. Fler av din sort.
Du borde bli fritidspolitiker, jag är övertygad.

 
Anna

Anna

1 juni 2009 21:11

Jag är inte insatt alls i detta val så det var väldigt intressant att läsa detta, jag fick ju ett röstkort för ett tag sedan......just det! nu vet jag var jag lagt det

http://anna78.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

1 juni 2009 22:22

Jaja, jag kanske gör det då. Om du tjatar så...

http://nillalivet.blogspot.com

 
Stort och smått

Stort och smått

1 juni 2009 22:32

Bra där!
Såklart man ska rösta! Annars har man ingen rätt att klaga, tycker jag.
Jag röstar inte för att klaga, vilket det kanske låter som! Jag menar bara att många som klagar på saker och ting har inte ens lyft sig från sofflocket för att gå och rösta.

Jag lyckas inte få till bokstäver och ord idag känner jag... Får nog ta och lägga mig...

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Oskar

Oskar

1 juni 2009 22:44

Hej katarina! Precis jag fick allt så att jag teg. Kan knappt röra mig. Eller jo lite kan jag väl röra mig. Fast det bränner. Så det finns lite rättvisa. Japp herrn har badat. Två dyk gjorde jag med huvudet före. Inga kanonkulor eller magplask den här gången.
Jag ser att du är i färd att rösta.
Det blir kanske spännande att se hur det går.


Vi hörs Katarina!
oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 juni 2009 23:12

Det här var ju jättesmart gjort av dig och nu är det bara att läsa igenom hela din blogg och kolla länkarna också. Ingen ska hädanefter säga att de inte vet något. De kan alltid börja här.
Så nu ska jag scrolla ner och kika igenom vad du hittat. Alltid går något in i skallen. *ler*

Allt gott till dig!

http://sancha

 
Sanna

Sanna

1 juni 2009 23:18

Jag tycker det är skoj att läsa dina åsikter också och det gör inte ett skvatt att de finns med också.

Det blir ju intressant detta och framför allt hur EU kommer att se ut i framtiden

http://sancha

 
Mita

Mita

2 juni 2009 06:09

Hallå det är ju du som ska vara i EU parlamentet, hur röstar jag fram dig?

Självklart går vi till vallokalerna den 7 juni...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards