Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Apropå Malmö Central!

Av GladaKatarina - 17 juni 2009 13:30


Har läst i kommentarerna att vissa av er skall resa via Malmö i sommar. Välkomna! :-) Men räkna med problem!


Läs mer här!

Läs ännu mer här, på officiella ombyggnadssidan!


Så skall det bli, i genomskärning. Bild från Jernhusens hemsida. Glashallen byggs för fullt nu, under jord håller de också på sedan länge... Ibland tror man att man går över ett gigantiskt hålrum: Citytunneln. Och det gör man.


Ombyggnaden av Malmö Central är en av de största stationsombyggnaderna i Sveriges moderna historia. Centralen håller på att få en avsevärt större ankomsthall med rulltrappor ner till perronger där Citytunneln startar.


Den största och värsta etappen startar den 24 augusti i år och fortsätter till december 2010, då allt skall invigas. *suck* Den 24 augusti halveras antalet tåg, men det blir längre tåg och perronger under tiden. *suuuuck*


Detblirbranärdetärfärdigt. Detblirbranärdetärfärdigt. Detblirbranärdetärfärdigt. Detblirbranärdetärfärdigt...


Så ni som skall resa hit: förbered er på förseningar och ett visst kaos.


Men välkomna, varmt välkomna! :-)


Detblirbranärdetärfärdigt...


 
 
Sanna

Sanna

17 juni 2009 15:12

Tur man inte ska ta tåget till Malmö då men det blir säkert en stor förändring då det blir klart.
Snabbare tåg också antar jag.

http://sancha.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

17 juni 2009 15:32

Inget är väl som väntans tider kan jag väl säga här då...Det är jättebra att hållas uppdaterad så här. Har ju läst fina inlägg hos dig om Skånetrafiken också. Malmö må vara Sveriges tredje i storlek men ändå inte "Världens största stad" så ska jag inte LÄNGRE än Malmö och det är hyfsat väder så får jag väl PROMENERA dit jag ska och med en väska med hjul den här gången.../Får väl kolla på SJ:s hemsida och Skånetrafikens också.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

17 juni 2009 18:35

Malmö är en liten knepig stad att köra i tycker jag. Men kan vara ovanan, trotts många besök där.
Centralen kommer att bli bra. Men bökigt medan ombyggnaden är.

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

17 juni 2009 20:05

Tur att jag väljer den norra delen av Sverige så jag skippar Svedala då(som f.ö jag tillbringat en helg i faktiskt*skratt*)
Tack för varningen

http://mofs.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

17 juni 2009 22:54

Har ju aldrig kört bil själv i Malmö men åkt bil har jag ju med en Malmö-född dam som är jätteduktig på detta. Har annars hört att Göteborg är knepig också pga. många filer./Får jag nånsin möjligheten att köra i Malmö ska jag väl ha vettet att förvarna först...Och ev, blir det väl skallgång då!/Ja, du skrev ju om bättre länk till Malmö C idag, är det på Malmö stads hemsida då? Men jag kan ju söka på någon sökmotor annars.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

18 juni 2009 02:36

Snygg bild, som jag inte sett ännu! Förvånades dock över den långa glasutbyggnaden vid den tillfälliga? svängda gatan utanför Centralen/Skeppsbron, mittemellan Cstn o Posthuset.

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Jennie (ariana)

Jennie (ariana)

18 juni 2009 16:49

Gillar Malmö så himla mycket så inte lär sådant som förseningar och stök på centralen hindra mig från att komma dit.

http://arianasblogg.blogspot.com

 
Kvasthilda

Kvasthilda

21 juni 2009 11:27

Har klasskompisar som kör tåg där. Antagligen persontåg idag (danska nånting dbs?), då vår fd gemensamme arbetsgivare lät dem bli färdiga innan de fick gå....

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards