Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Boskapstransport och irriterad Glada

Av GladaKatarina - 17 juni 2009 10:12


Ändrade tågtider, ändrade spår, ändrade perronger, Malmö Central befinner sig i värsta jätteombyggnaden för att kopplas ihop med Citytunneln, söndriga gamla tåg, inställd avgång, felaktig info om spårändring, desperata människor som rör sig i flock, virriga utrop i högtalarna, ändrade planer i sista minuten, felaktigt hopkopplade tåg, 30 minuter försenad till jobbet...


Så var min morgon. Hoppas er var bättre.


 
 
Daniel

Daniel

17 juni 2009 10:27

Vad stööörande.. ush när det skärver till sej så!!
Hoppas det inte upprepas!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

17 juni 2009 10:30

Låter inte så kul. När beräknas det bli klart igen då. Det blir väl en resa neråt snart för mig och jag vill ju inte att det ska bli en massa förseningar då. Men det kanske är främst när jag är I Malmö då?! Men det är ju trist för folk som ska till arbetet förstås, man blir stressad OCH irriterad./Det är inte riktigt samma sak men minns när jag kom till Malmö C den 12/8 2003. Jag kom runt 11 och skulle träffa en väninna cirka 14.45 Hade tänkt gå omkring lite, men det skulle visa sig att de höll på med någon ombyggnad eller nåt för inlämningsboxarna så jag fick gå omkring med min väska UTAN hjul i cirka fyra timmar i 30 graders värme!!/Tack för fina kommentarer. Hålle med om det om pestskråp men tyckte att det var lite kul att visa de stora bladen när jag ju hade haft bilder på själva blomman tidigare./Hoppas att resten av dagen blir bättre för dig.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

17 juni 2009 10:37

Hoppas att din dag blir bättre...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ariana (jennie)

Ariana (jennie)

17 juni 2009 13:20

Aj då, jag som planerar Malmö någongång i sommar. Intressant det där med bostadsmarknaden förresten. Här i Göteborg så har vi teorin att kommunen medvetet lägger sig lite under nivån för hur mycket de borde bygga, för att kunna höja hyrorna. Studenthyrorna är ju i regel dyrare än en vanlig lägenhet på samma storlek, något som vi absolut inte förstår men kan dra paralleler till förr i tidens bostadsbrist i industrialismens och urbanismens tid när folk flyttade i vågor in i städerna. En arbetare kunde betala många gånger mer per sina kvadratmetrar än borgarna gjorde.

http://arianasblogg.blogspot.com

 
Kvasthilda

Kvasthilda

17 juni 2009 13:27

Aaaahhhh. Ljuva sommartid. Ungefär lika kul att vara lokförare i det kaoset.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

17 juni 2009 14:46

Ack, var glad att du slipper längre perronger redan. Tänk att behöva gå ända ut till lokstallarna för att komma ombord på tåget. De senaste 3-4 åren har vi som velat åka med Gbg-tågen och som skall längre norrut än Hbg alltid behövt gå "tills utanför stationstaket" på de s.k fjärrspåren. Allting var inte bättre förr (nu).

http://metrobloggen.se/anglinder

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards