Alla inlägg den 15 mars 2009

Av GladaKatarina - 15 mars 2009 08:58


Hej och välkommen till Schlagerbloggen! Nej, skojar bara... 8-) Blev bara så chockad och lycklig över att en låt som jag hejade på för en gångs skull vann!!
:-D


Läste klokt nog hos Åke att det ju är låten och inte artisten som egentligen vinner Melodifestivalen. La Voix skrevs av Malena Ernman och Fredrik Kempe. Hans bidrag kom i år nr 1 och nr 2 och i fjol var det hans låt Hero som vann.


OK, så här då: i år var det RÄTT Kempe-låt som vann! Jag gillar Fredik Kempe, han har också en vacker, operaskolad röst och gör sig bäst när han får ta ut svängarna ordentligt med sin röst, precis som Ernman. Var mycket förtjust i låten Finally som han tävlade med i Melodifestivalen 2004. Skall det vara pop så skall det vara pop. :-)


Kempe slog igenom 2002 med låten Vincero som är en remix av Nessum Dorma från operan Turandot av Puccini, se Youtube-klipp nedan.


Av GladaKatarina - 15 mars 2009 00:43


La Voix: Vad sjunger Malena om, egentligen? 


Je t'aime amour quand j'entends la voix =

Jag älskar dig, älskling, när jag hör rösten.


Je t'aime ami, c'est jamais sans toi =

Jag älskar dig, vännen, det är aldrig utan dig.


Så skall det vara, enligt henne själv. OK, då är vi med så här långt...


Tyckte det var lite tveksamt med vissa saker i texten på Youtube-klippet nedan. Men så är också franska det mest omöjliga språk som finns när det gäller att skilja ett ord från ett annat!!


Kastas plötslig 20 år tillbaka och minns varför franskan, trots all sin skönhet, fyllde mig med en outsinnlig vrede, sådan vrede som jag känner så fort något inte går att få rätsida på. Meeeeen det låter iallafall vackert. 8-)


Av GladaKatarina - 15 mars 2009 00:19


Heja Malena sade jag ju! JIPPIIIIIEEEE!!! :-D


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards