Alla inlägg den 8 mars 2009

Av GladaKatarina - 8 mars 2009 17:22


Givetvis är jag medveten om vilken dag det är idag: Internationella Kvinnodagen. Mötte till och med ett fredligt demonstrationståg i centrum när jag var på väg hem.


Vi är skapta lika. Världen blir bättre om vi behandlas lika. Nöjda kvinnor skapar bra hem, inte nödvändigtvis via kärnfamiljen. Bra hem skapar bra nationer. Bra nationer skapar en bra värld.


Vem vill du vara, vem vill du leva med, vill du ha barn på vilka villkor som helst? Kvinna, det bestämmer du. Det är jag beredd att gå i döden för.


Av GladaKatarina - 8 mars 2009 17:06


Kan skriva under på det, hade en mycket trevlig lördag! Lite för mycket att äta och lite för trött emellanåt, visserligen - men lördag är lördag!


Svågerns band skulle spela och vi var ett stort gäng med "närmast sörjande" som dök upp och åt vid långbord. En del nya ansikten och trevliga nya bekanskaper! Lika många gamla, kära bekantskaper! Mysigt, otvunget - och ett sabla bra drag på bandet! :-) De mötte stor uppskattning, inte bara av oss "närmast sörjande".


Skönt att kunna dansa, skratta och ha kul utan att känna vare sig onödiga hämningar, för mycket sprit eller onödigt behov av att vara någon annan än jag är. Bara ha kul, här och nu. Så verkade det också vara för de flesta andra i sällskapet. När stämningen var hög hörde jag då och då olika personer i sällskapet som sade: "Ja, man har inte roligare än man gör sig!"


Så är det. Skam den som tänker illa därom. ;-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards