Alla inlägg den 18 mars 2009

Av GladaKatarina - 18 mars 2009 10:16


Världens bästa storasyster - min - fyller år idag, bara så ni vet det. :-)


Det är ju 18/3 idag, eller 318 om man skriver det lite annorlunda. Mina födelsesiffror råkar vara desamma, fast 31/8 istället. Eller 318, om man skriver även det lite annorlunda. ;-)


När syrran var på jakt efter ny bil, hamnade hon och jag på en bilfirma i Ystad där hon senare även gjorde affär. Testbilen hon ville köra stod där och glänste och på registreringsskylten stod 318. Klart att det blev affär! Det var inte testbilen hon senare köpte, men vi skrattade åt det iallafall. Vi har gjort många fina åkturer i "Bil 318".


Häromåret reste Storasystern och jag till Gotland och bodde på hotell i Visby under vistelsen. Vårt rumsnummer? 318! Nej, vi hade inte bett att få numret, men det blev en oerhört lyckad semester!


Hennes present från mig i år är en konstert med 60-talsbandet The Hittills, som vi både diggar! Eftersom de spelar i Ystad i påskveckan, tyckte jag att det var bäst att passa på! Hennes biljettnummer slumpade sig bli...? Rad 3, stol 18 - så klart!


Kram och grattis, syrran! Passa på att glittra lite extra idag, för ingen kan glittra som du! Vi ses ikväll! :-)


Av GladaKatarina - 18 mars 2009 09:00

Pratet om franska fick igång en surrande fluga i mitt huvud som inte ville lämna mig någon ro. Då kom jag att tänka på en sketch som handlade om just detta, med en av mina favoritkomiker: Eddie Izzard. :-D


I detta klipp får han tillfälle att skoja om sitt språkintresse, att han är en Executive Transvestite (Travestí Executif på franska, bara en sådan sak får mig att skratta i en halvtimme!) samt några fantastiskt, omistliga franska meningar man lär sig i skolan som alltid kommer till användning om man åker till Frankrike tillsammans med en apa. *skrattarskrattarskrattar*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards