Alla inlägg den 14 mars 2009

Av GladaKatarina - 14 mars 2009 15:40


Har varit på väg att göra flera listor på sistone, men svaren blir så långa och omständiga. ;-) Hittade denna listan hos Anna och hoppade genast på den.


Höger- eller vänsterhänt: Höger, men använder vänster en hel del. Datormusen på jobbet, borsta håret, låsa upp - försöker använda den, bra för hjärnan och ergonomiskt. :-)


Humör just nu: Nöjd.


Är det nåt du absolut inte äter: Bruna bönor.


Kläder just nu: Gammal mysig frottémorgonrock, skall in i duschen. 


Musik just nu: You don't know me,  Ben Folds och Regina Spektor. http://www.youtube.com/watch?v=FRgQns-TJGM


Vad sa du senast: Hej då, ha så kul och hälsa så gott! på telefon till brorsdottern Jenny som snart fyller år.


Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Napoleontiden! Jane Austens och engelska flottans höjdpunkt, snygga klänningar med hög midja... 8-) Eller Medeltiden! Eller... Älskar historia och känner ofta att jag är född i fel århundrade.


Längd och vikt: 165 cm, vikt nog för att kunna vara 190 cm lång.


Hur många kuddar sover du med: 1.


Favoritväder: Sol, 20 grader.


Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Komplett kunna-bo-i-tält, mat för ett år och Richard Armitage. ;-)


Spelar du nåt instrument: Har spelat klaviatur och gitarr, annars är rösten mitt absolut starkaste instrument. ;-)


Morgon- eller nattmänniska: Anpassningsbar.


Sparare eller slösare: Har inte råd att slösa, har inte råd att spara.


Vem är viktigast för dig: Min släkt och mina vänner är det värdefullaste jag har, men jag själv är viktigast för mig. Min välmående beror till 90% på mig själv.


Bästa film: Pride & Prejudice från 2005 eller Love Actually från ungefär samma tid. Richard Curtis är en fantastisk manusförfattare. Han skriver med hjärtat! :-) 


Tror på liv på andra planeter: Ja, ibland tror jag knappt på liv på denna planeten. ;-) Universum är enormt, det är bara logiskt att det finns liv därute.


Kommer du ihåg din första kärlek: Ja och nej. Knepigt det där med "första kärlek". När jag var 6 år hade jag en "fästeman" som hette Stefan, jättegulliga var vi. Räknas det? Eller R när jag var 14? Eller M när jag var 18? Eller K som jag blev sambo med? Eller den mannen som är den enda man jag velat ha barn med? Minnet är det inget fel på, men kärlek är knepigt och mångskiftande. 8-)


Har du några homosexuella vänner: Jadå, bi- och homosexuella. Har haft ett flertal genom livet. En fd pojkvän lever med en man idag.


Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, men det är faktiskt lättare att vara fysískt trogen än psykiskt trogen. Trohet är som kärlek, hur definierar man det? Men jag vill personligen ha och få trohet i ett förhållande. Kan förstå polyamori allt bättre, men är själv hopplöst monogam.


Hur många barn har du/vill du ha: Har inga och lär inte skaffa heller. När jag var 11-12 år drömde jag om en jättefamilj och med tanke på att min släkt är väldigt fertil, hade jag nog kunnat vara 10-barnsmamma. Hade jag levt i ett annat århundrade och blivit gift hade jag definitivt haft massor av barn, om jag överlevt. 


Bio eller promenad: Både och, men inte samtidigt. ;-)


Snarkar du? Ibland. Men jag är mer känd för att prata i sömnen.


Rädd för insekter? Tja, de stora är inte så kul... 


Äckligaste insekten: Alltså, ser man en maffig spindel eller ekoxe så är det klart att man hajar till! Men jag blir lite nyfiken också.


Bästa bok? Jane Austens romaner.


Vad vill du jobba som? BBC-serietittare. ;-) Eller föredragshållare. Författare, om jag hade någon idé till en roman.


Pizza eller hamburgare? Thaimat. ;-)


Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Stökigt... Men välstädat vore trevligt.


Gungar du på stolen? Nej.


Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej, jag är höjdrädd.


Hur många syskon har du? En stor drös halvsyskon.


Vad är du mest rädd för? Jag har fobi för jättebjörnlokor (knasigt trauma från barndomen). Annars är jag mest rädd för likgiltighet och vad det för med sig.


Är du rädd för blod? Ja, tyvärr.


Saltar du på maten? Sällan det händer.


Gillar du att sjunga? JjjjjjaaaaaaAAAA. (Härmar Malena Ernman.)


Vilket gymnasieprogram gick du och varför? 3-årig humanistisk linje, halvklassisk variant med utökat estetisk inriktning. (=latin, franska och spanska samt frivilliga lektioner i estetisk bild.) Älskar språk och klassisk bildning.


Anser du att du är stark? Rent psykiskt är jag löjligt stark. Rent fysiskt kunde jag varit abnormt stark, har definitivt kropp till det. Annars är, som jag innan nämnde, rösten mitt starkaste instrument. ;-) 


Brukar du sola? Nej, har "snövit-hy" och måste akta mig. Älskar skuggan en varm dag. 


Vad gör du om du får hicka? Hickar. ;-) Dricker vatten. Har sällan hicka och det varar aldrig länge.


Röker du? Aldrig i livet, har inte ens provat. Var dock passiv rökare under hela min uppväxt, tyvärr.


Snusar du? Inte en chans.


Kaffe, te eller inget? Helst kaffe men dricker gärna även te.


Av GladaKatarina - 14 mars 2009 14:59


Snön släppte snabbt sitt 12-timmarsgrepp om Malmö och även dimman lättade. Det är inte någon klar himmel därute, men definitivt milt. HEJA VÅREN! :-)


Tillbringade en trevlig stund med kära TjusigaEmma igår som gör bra ifrån sig på teoriproven inför körkortet. Och snart är det upp till bevis - HEJA AGDA! :-) Hon delar även med sig av två bilder, den ena när hon och jag fick åka med i en flott raggarbil ut till Kåseberga en sommarkväll häromåret. Vilka minnen! Snart är det väl Emma själv som kör raggarbil. ;-)


Blev lite ändring i planerna för idag, pollenmedicinen vill ha det så. Men det går det med, imorgon blir det förmodligen lantluft ändå. Kan ju se klart min maratonserie från BBC, Little Dorrit. En väninna och jag skojade och sade att om BBC-serietittande fanns som sportgren, då skulle jag definitivt vara en champion. ;-) HEJA GLADAN!


Vet inte om jag ger Melodifestivalen en chans ikväll, jag tycker alltid att fel låt vinner. 8-) Men jag hejar iallafall på Malena Ernman! HEJA MALENA! :-) Entand la voix! (Lyssna till rösten.)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards