Alla inlägg den 22 mars 2009

Av GladaKatarina - 22 mars 2009 19:56


Har kommit hem igen, fastän Paradiset känns mer som mitt riktiga hem. Lyckades nå min skrivna adress innan regnet började vräka ner. Regn? Vad menas med det? SMHI säger inte ett ord om det! Men DMI, danska väderprognosen, har koll på sanningen om södra Skandinavien. Risk för snöblandat regn i veckan, dessutom. Huvva!!


Fick promenerat av mig ordentligt idag! Först en promenad på en timme i varierad takt, sedan en rask 30-minutare. Så borde jag göra varje dag... Inte bara säga att jag skall. Kunde minsann följa kanalen in i parken bakom Malmöhus slott, tvärsat mot Kronprinsen, flanerat genom Slottstaden eventuellt via Rönneholmsparken och sedan ut vid Erikslust.


Vid det läget hade jag nog varit ganska möööör. Nyttigt för mig. Skulle någon tugga på mig nu, skulle de nog få koka mig i några timmar först, som en annan seg gammal höna.


Nåja, hur som helst ser jag att min färgomröstning har nått en önskad utveckling: ALLA färgalternativ har minst en röst! :-) Konstigt att man kan bli så glad över en sådan simpel sak. Men vit var den sista att bli vad, lilla färgen vit kändes som den sista att bli vald när man spelar brännboll, lite taskigt ju. 8-)


Har en märklig arbetsvecka framför mig,den startar med en 12-timmars arbetsdag och sedan blir det bara konstigare. På torsdag blir det årsmöte på Ystads Segelsällskapsförening, alltså gänget som håller igång skeppet Helene.Sicken sjöbuse man blivit. ;-)


För övrigt är Lily Allens låt The Fear väldigt bra! Videon var också en glad överraskning! Och texten! Budskap, tänka sig. :-) *kör den tio gånger på raken*


Av GladaKatarina - 22 mars 2009 11:57


Det blev ingen strålande sol, men det mulna vädret ger oss inget regn heller. Det är skönt ändå! Allt vaknar till liv, det behöver inte gå för snabbt.


Mossan i gräsmattan är ju ändå alltid grön...


Stark bladbildning på de flesta rosorna.


Busan vaktar, man vet aldrig!


King och Malva hoppas på hö. Särskilt King, det lille matvraket.


Skotta och Penzito är mest sällskapliga. Nusse i bakgrunden bryr sig inte, som vanligt. Han har hittat mera hö.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards