Alla inlägg den 28 mars 2009

Av GladaKatarina - 28 mars 2009 18:55

Nu glöder det fint på grillen medan kvällsmörkret kryper på. :-) Snart dags att lägga på köttet!


Av GladaKatarina - 28 mars 2009 18:47


Nu ligger det nere igen! Går inte att komma in. Alltid håller dom på! Vad är det nu de skall hindra en från att se? Vilka videor är det nu som rensas bort? Kan inte längre se vissa videoklipp från Storbritannien - yyyyyl!! 


Allt för dessa bakåtsträvande idéer om upphovsrätt. Tro mig - jag är för upphovsrätt. Men då skall pengarna gå till artisten, inte jättebolaget.


Har sagt det förr: ni kan lika gärna försöka stoppa en lavin. Lycka till! Vatikanen lyckades inte stoppa kunskapen om solsystemets uppbyggnad eller protestantismens uppkomst. Hollywood och jätteskivbolag kommer inte att kunna stoppa IT-utvecklingen eller människors kärlek till musiken och filmen som sådan - allting som är bra sprids ut förr eller senare.


Alla har rätt till det bästa! Alla kan få vad de behöver i processen. Det är inte storbolagen som äger filmen och musiken från grunden. Inte än.


Som David och Goliat, som Robin Hood mot den elake och girige sheriffen. Mot Sherwoodskogen! ;-)


Av GladaKatarina - 28 mars 2009 17:54


Bild från Sydsvenskan.


Apropå brand och bränder på Rosengård: idag höll rosengårdsbor en egen manifestation mot våldet och bränderna. Det är bra. Det MÅSTE till. Vuxna och myndigheter måste samarbeta, säga nej, visa att vi menar det!


Ingenting är omöjligt, men man måste engagera sig istället för att skylla på "andra" och samtidigt säga att det är "andras" jobb att fixa detta. Vi kan alla vara de "andra". Då måste vi se till att vara det i en positiv, förändrande mening.


SDS om manifestionen.

SDS om engagemanget som krävs.

DN riktigt bra artikel där Reepalu är ute och möter ungdomarna.



Av GladaKatarina - 28 mars 2009 15:24


 


Styrkande promenad. 7 plusgrader, ytterst lite vind, ytterst få små vårregnskurar. Då så.


Nu skall här pyromaniseras! Grillen SKALL fram! Och jag lovar, jag skall elda så att ALLA vårandar vaknar och sprider sig över HELA landet! Om jag så skall ta till gammal urnordisk trolldom, så... ;-)


Av GladaKatarina - 28 mars 2009 00:06


Alltså: BBC1! (Jag vet, jag vet - nu är jag igång igen! 8-) Se upp, det blir värre!) Imorgon - eller snarare idag - startar BBC1 tredje säsongen av sin TV-serie av Robin Hood! Säsong 1 och 2 har visats på TV4, en kul och ganska anakronistisk serie som tar ut svängarna rejält!


Och en av de riktiga skurkarna, nämligen Guy of Gisborne, spelas av Rrrrrichard Arrrmitage. *crrrraaaaving* Denna säsong är han galen. Rrrriktigt galen. Inte konstigt, som det slutade förra säsongen. (Why!? Oh whyyyy!!) Som om inte det var nog, så ser han nu ut som en korsning mellan Alice Cooper och Severus Snape. Än sen? Love you, bad Guy. ;-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards