Alla inlägg den 6 mars 2009

Av GladaKatarina - 6 mars 2009 11:52


Chefen trakterar oss med smörgåslunch på fredagar. Danska för lunch är ju frokost, smørrebrød är ju aldrig fel. :-) Idag hade han med sig en riktigt proteinrik delikatesslunch ā la EU.


Italiensk bresaola.

Spansk lomo

Fransk murkelpaté

...samt ekologiska tomater!

Till detta ett smaskigt bröd i bruschettastil!


Mums! Har inte ätit så mycket kött på hela veckan!


När jag såg att patén innehöll murklor, vaknade genast den svampälskande besserwissern i mig och jag gick igång och berättade hur giftiga murklor egentligen är, att man måste förvälla dem tre gånger, bara äta dem en gång per år, att de ser ut som hjärnor, växer på kalhyggen, plockas på våren...


Chefen såg blekare och blekare ut om nosen. "Skall vi kanske inte äta patén!?" sade han. Närmare läsning på paketen visade att patén innehöll 3% murkla. Jag tror vi klarar oss. ;-) Den var god!


Av GladaKatarina - 6 mars 2009 11:02


En dag som detta hade Skåne haft snöstorm - om vi haft någon snö kvar. Det blåser kallt på tvären och regnar rakt i ansiktet oavsett vilket håll man vänder sig mot.


Det kan fortfarande bli minusgrader, det är bäst att komma ihåg det. Ännu kan våren få bakslag...


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards