Alla inlägg den 20 mars 2009

Av GladaKatarina - 20 mars 2009 21:34


Flickan från fjärran av Erik Lindorm


Flickan från fjärran

vandrar förbi ditt hus

Stäng dina dörrar

tänd i ditt fönster ljus

Ställ dig som skiltvakt

stram, med förklarad min

så det ej går en darrning

i din gardin


Ropa på barnen

Tvekar du en sekund

springer du ut i månen

går du från gård och grund

Från allt som trycker

ville du slå dig fri

när flickan från fjärran

dansar förbi


Flickan från fjärran

svävar i evig vår

Mannen av jorden darrar

för hennes lösta hår

Flickan från fjärran

får du ej komma när

ty du har heligt lovat

bli där du är


Flickan från fjärran

möter du i din död

om du stått stolt och upprätt

mitt i din svåra nöd

Var gång hon skymtar

skyldra du ska gevär

så flickan från fjärran

vet vem du är



Jag har inte glömt. Denna gången är det jag som är på min vakt.


Av GladaKatarina - 20 mars 2009 10:14


Tog en titt på hur min färgomröstning artar sig, där man kan välja mellan 15 olika färger. Kunde varit 150, om man tagit med en bråkdel av alla nyanser där emellan. ;-)


Ser till min glädje att nästan alla alternativ fått minst en röst! :-)


Utom vit och guld. Hmmm. Vitt, i dessa bröllopstider borde ju massor av kvinnor älska vitt. Vitt, i dessa tider av renskalad inredningselegans. Guld, metallernas metall. Guld, som är kristidens räddningsplanka. Ingen?


Lite inspiration! Två som kombinerar vitt och guld:

En vit klippdockeklänning med guldbroderier, Jane Austen/Regencystil.

Karl X Gustavs kröningsdräkt i vitt och guld.


Kanske inte den vanligaste av "dagens outfit", någon av dem. ;-) Men ändå: Vitt? Guld? Hallå? Någon? :-)


Av GladaKatarina - 20 mars 2009 09:25


 


Psst! Jag är ledig idag! Jo, det är sant. Istället för att gå upp klockan 05.00, som jag gör på fredager, gick jag upp 09.00 eller 09.nånting


En mild, fin och solig vårdag väntar därute. Vid lunchtid beger jag mig till goda vännerna i Mellanskåne, de som bor i Paradiset. :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards