Alla inlägg den 4 mars 2009

Av GladaKatarina - 4 mars 2009 13:06


Det förlovas i kungahuset, men det separeras också. Sorgligt när det tar slut. Trodde det skulle förlovas i parti och minut i familjen Bernadotte nu när de väl hade kommit igång. Men så enkelt är det aldrig.


Prinsen och den vita springaren hör ju inte ihop längre, konstaterade jag häromdagen. Men så slog det mig: vem behöver häst när det finns Skånetrafiken, buss 133? ;-) För det finns en äkta, nysinglad prins på Alnarp i Skåne! Hugade damer borde börja visa intresse för den ypperligt vackra parken runt Alnarps Lantbruksuniversitet, den är väl värd ett besök för sin egen skull. Om man sedan skulle råka på en prins... Tja, sagan kan bli sann. ;-)


Nej, usch! Man skall väl egentligen inte uppmana till sådana dumheter. Men på förekommen anledning... Tänk om den rätta för prinsen råkar läsa detta??


Kan tyvärr inte säga att jag känner mig hugad, den unge mannen är för ung för mig. Har däremot ett flertal unga syskondöttrar samt Tjusiga Emma som borde få en chans! Tyvärr är alla upptagna, utom eventuellt en brorsdotter... Ack, prins! Du skulle kommit till Skåne tidigare, när dessa skönheter var lediga! ;-)


Av GladaKatarina - 4 mars 2009 10:23


Solen sken nyss, nu blir det tyvärr lite dimmigt igen.


Men det fläktar milt och alla som kommer in på jobbet säger att det är skönt vårväder därute.


Tänk vad bra att jag slutar strax efter 14.00 idag. Skall bli jätteskönt att komma ut i solskenet! Mörkret ger vika allt mer, både på morgnar och kvällar.


Igår var det helt ljust vid 17.30-tiden - det var nästan så att jag trodde att klockan gick fel! Så ljust, så sent!


Kan man få nog av vårtecken? Jag tror inte det! :-D


Av GladaKatarina - 4 mars 2009 09:30


Nu skall det bli game, set och match i Malmö. Israel är i sta'n! Matchen hålls för tomma läktare, räcker inte det? Visst, man kan inte bortse från att Israel bär sig illa åt, Palestina ger tillbaka och att all sport drabbas av politiska diskussioner.


Motståndarna säger sig vara 10 000 demonstranter som skall ta sig igenom Malmö på lördag. Fredligt. Det hoppas jag verkligen! Betvivlar starkt att de blir så många som 10 000, men det lär krylla av poliser iallafall. Det är trevligt att läsa om affärsidkarnas lugn, de är vana vid demonstrationer och det blir sällan någon större skadegörelse i Malmö. Låt oss hoppas att det förblir så!


Men dessutom skall en annan gullig liten demonstration genomföras av organistationen ”Ett annat krig är möjligt” (suck!) och de tänker stoppa matchen med våld, om så behövs. STANNA HEMMA!! Om ni händelsevis är idealister, så lockar ni ändå till er bråkstakar som ni inte vill sammanblandas med, nämligen bråkstakar som gärna bråkar på andra idrottsevanemang och urspårade politiska demonstrationer - bara för slagsmålets skull!


Kostnaden för polisen är illa nog. Vi får snart ha en polisarmé i Malmö!


MEN det är bra och rätt att demonstrera - så länge man gör det fredligt. Vi har alla rätt att säga sin åsikt och skall vara rädda om den rättigheten på alla sätt.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards