Alla inlägg den 19 mars 2009

Av GladaKatarina - 19 mars 2009 14:56


Duktig brittisk skådespelerska dog efter skidolycka, 45 år gammal. Natascha Richardson var dotter till Vanessa Redgrave och flera andra familjemedlemmar är framstående internationella skådespelare. Minns henne från en rad kända och mindre kända filmer, en av de senare var en komedi med allvarlig underton som heter Blow Dry, där hon gjorde en stark roll som cancersjuk frisörska.


Richardson var gift med Liam Neeson, som är ännu mer känd än sin fru. Sitter här och kommer plötsligt att tänka på hans roll i favoritfilmen Love Actually där han nyligen blivit änkling och sörjer mycket djupt. Life imitates art. Tyvärr.


Av GladaKatarina - 19 mars 2009 10:01


Det finns ingen anledning att svarmåla Malmö, staden jag bor i. En amerikansk TV-kanal försökte göra det genom att välja ut fyra negativa röster med felaktigt underbyggda fakta. City reder ut begreppen. Bara det faktum att Sverigedemokraterna tappat väljare sedan valet är en god nyhet. :-)


City har även en läsarkrönika och häromdagen skrev en tjej om hur en konduktörs leende lyste upp en hel trist tågresa. Jag älskar sådant! Morgonens konduktör på Pågatåget började som vanligt att hälsa oss välkomna. Han önskar sedan särskilt resenärerna från det försenade tåget från Höör välkomna; han uppmuntrar dem att koppla av nu när de är ombord och hann med tåget. Fin gest! När han sedan går förbi mig, hinner jag inte ens visa upp min månadsbiljett innan han nickar igenkännande och går vidare. Första gången det hände! Försöker hålla samma stil på mina jobb. Allt blir lättare och roligare, för alla. :-)


Mer om sex, kultur och mannens identitet får man om man vill se Institutets nya pjäs Operation cykelhjälm där den könlöse svenske mannen åker till Afghanistan för att hitta sin - eh, manlighet. Så här säger regissören Anders Carlsson:


"För tjugo år sedan var vi inklämda mellan Nato och
Warszawapakten, och vi fick uppmärksamhet. De
värdena fungerar inte idag och nu måste Sverige
omforma sin utrikespolitiska sexualitet. Då var vi det
oskuldsfulla objektet, nu måste vi vara det motsatta,
med aggressiv, aktiv sexualitet."


Okeeej, då vet vi det. Svenske mannens identitet har alltså fått sig en knäck av murens fall? Undrar vad som hände med kvinnans identitet i den vevan. Men nu var det mannen det handlade om. Jag tror inte det stämmer, och det är väl en god nyhet?


Sedan går det inte en dag utan att man hör att nu är det NOG med bonusar till höga chefer, både här och i USA. Det är en MYCKET god nyhet som vi väntat på alldeles för länge. :-)


Av GladaKatarina - 19 mars 2009 06:23


Syrran fick så pass mycket smörgåstårta över igår att man kunde få med sig hem en bit. Då, igår kväll, kände jag mig så mätt att jag nästan sade nej. Men bara nästan. ;-)


Nu är jag glad för det. Smörgåstårta med generös mängd lax och räkor är något annat än min vanliga havregrynsgröt. Inte nyttigt än annat för själen, men gott.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards