Alla inlägg den 27 mars 2009

Av GladaKatarina - 27 mars 2009 14:25


Har ännu en ledig fredag, om än inte av mig planerad. Ute öser regnet ner och jag hasar mig stundom ner i tvättstugan igen, fyra trappor ner och en runda utanför huset.


Tur att det är mysigare inomhus! :-) Fick äran att fixa lite med Nells fina gris till bakgrund, vi får se hur det går och om det funkar tillfredsställande. Är absolut inget Photoshop- eller designproffs, trots lite kurser i början på 90-talet. Men man kan sitta och ha kul med Photoshop i timmar iallafall! 8-)


Drar nog iväg till Paradiset igen om några timmar och så får vi se vad som händer där. Lugn och ro på landet, det vet jag iallafall att det blir. Bästa som finns!


Jag önskar att vädret inte var så uschligt, för jag längtar verkligen efter att G R I L L A!! Gaaaah!!! Det är väl pyromanen i mig... ;-)


Av GladaKatarina - 27 mars 2009 11:27


The Boat that Rocked kommer den 17 april. Denna film är gjord av min favoritmanusförfattare Richard Curtis. Kenneth Branagh dyker upp som sur politiker! :-D Kryllar av andra kul skådisar! En film full med 60-talsmusik, skeppsliv och galna människor. En film i min smak, med andra ord. ;-)


Temat känns igen: den baserar sig på ett verkligt engelskt piratradioskepp i Nordsjön på 60-talet. Sverige hade ju också ett, säkert fler nationer som hade när den hemska rock- och popmusiken kom. ;-)


(Ser att även Emma Thompson är med i filmen - har hon scener ihop med Kenneth Branagh, månntro? De var ju gifta en gång och gjorde alla filmer ihop. Kan man ha sådan tur att de är tillräckligt mycket vänner igen så att de kommer att vara i samma scener?? De har en toppenkemi tillsammans, den kanske rent av är bättre nu. Emma Thompson som Wallanders exfru!? ;-D One may hope...)


Men först blir det till att se Män som hatar kvinnor i veckan och eventuellt Bolt i barnsällskap nu i helgen...


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards